„Letošní ročník byl tedy co do účasti zcela ojedinělý a činnost poroty byla velmi náročná. Více než pět hodin byly posuzovány a patnáctibodovým systémem hodnoceny všechny práce, rozdělené podle oborů. Největší zastoupení vykázaly práce grafického designu, kterých bylo 34,“ informoval ředitel SUPŠ v Uherském Hradišti Jan Pospíšil. Nejvyšší ohodnocení a Grand Prix letošní přehlídky si odnesla studentka Vyšší odborné školy a Střední umělecké školy Václava Hollara v Praze Lenka Tomanová za návrh stojanového svítidla z materiálu Corian (DuPont). Dále bylo vybráno 21 laureátů přehlídky.

„Je potěšitelné, že jsou mezi nimi čtyři práce pořádající Střední uměleckoprůmyslové školy Uherské Hradiště, tvarově zajímavý návrh stojanu na jízdní kola Tomáše Růžičky, kolekce dětské obuvi Uranbilega Altangarela, mírně futurologická studie dvoumístného elektrického mini- scooteru Michala Zapaly a komplet obuvi a kabelek, vše inspirováno architekturou Franka O. Gehryho Martiny Řiháčkové,“ poznamenal Jan Pospíšil. Tato kratičká dvoudenní přehlídka má podle něj jednu neoddiskutovatelnou přednost před jinými způsoby hodnocení a prezentace žákovské tvorby. Všichni představitelé uměleckých odborných škol mohou zhlédnout nejlepší výsledky práce ostatních škol a totéž mohou i pedagogové a žáci hostující školy. Ti věnovali prohlídce prací svých mladých kolegů celé čtvrteční dopoledne a v anketě vybírali i nejzajímavější školu a nejzajímavější exponát.

Ze škol Zlínského kraje sklidila úspěch také Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská Valašské Meziříčí. Na výstavě rovněž zaujaly precizně provedené repliky historického nábytku ze Střední školy nábytkářské a obchodní Bystřice pod Hostýnem.