Taneční soubor si za tímto účelem pozval hosty, kterými byl Slovanský komorní ansábl a mužský pěvecký sbor Láska opravdivá. Společně scénicky zpracovali tři kantáty Bohuslava Martinů pod názvy Izaiášovo proroctví, Polní mše a Hora tří světel. „Spojení těchto tří děl cítím i jako reakci na dění v dnešní společnosti. Kantáty Bohuslava Martinů pojí silný duchovní obsah, ze kterého vyvstává mnoho otázek, jež si klade během života snad každý z nás. Myslím si, že je v těchto dílech ukryto téma, v dnešním světě velmi aktuální, kdy zlo často začíná převažovat nad dobrem a my se zamýšlíme nad základními životními otázkami," nastínila obsah kantátů Ladislava Košíková, choreografka projektu. Představení, na kterém spolupracuje s operním režisérem Tomášem Pilařem a dirigentem Tomášem Krejčím, sleduje vývoj života od zániku směrem ke zrodu přes neustálý boj dobra a zla až k vyústění k lásce, víře a naději. „Jsou to základní křesťanské ctnosti, pokora člověka k životu a k tomu, co je někde nad námi, co nás převyšuje," vysvětlila Ladislava Košíková.

V samotném představení účinkuje na 70 lidí, z nichž je sedm párů tanečníků Hradišťanu, zhruba dvacetičlenný Slovanský komorní ansámbl a třicetičlenný mužský pěvecký sbor Láska opravdivá, které doplňují tři sólisté. Termín 1. května nebyl pro hradišťské představení zvolen náhodně, částečně symbolizuje dřívější premiéry Hradišťanu, které bývaly tradiční právě v prvomájovém období.