Jako režisér spolupracoval s divadly v Olomouci, Jihlavě, Trnavě na Slovensku a s BuranTeatrem v Brně. Byl spoluzakladatelem, režisérem a hercem divadla Tramtárie v Olomouci. V letech 2005 až 2013 byl uměleckým šéfem BuranTeatru v Brně. Pracovně byl čtvrt roku na stáži na Univerzitě umění v Berlíně.

Se Slováckým divadlem spolupracoval jako režisér od roku 2012, od roku 2015 je ředitelem. V Uherském Hradišti zatím nastudoval sedm inscenací - z těch nejoblíbenějších je možné připomenout například Kočku na rozálené plechové střeše, Večer na psích dostizích, nebo smutnou komedii Autista. Loni předplatitelé ocenili Marvinův pokoj.

Michal Zetel se také objevuje přímo na jevišti coby herec, diváci jej znají například z legendárních Rychlých šípů, kde hraje roli Štětináče.

Michal Zetel: Slovácké divadlo jsou lidé, kterých si vážím

Pane řediteli, jak se těšíte na režijní práci ve Slováckém divadle v příštím roce?

V příští sezóně mě ve Slováckém divadle čekají dvě režie, a to zcela odlišných inscenací. Jedna komorní komedie v cyklu SLoffÁCKÉ DIVADLO, která ale není součástí předplatného a druhá velká ikonická hra českého národního obrození - Tylova Fidlovačka. Už jen ta pestrost mi přináší obrovské nadšení. Těším se velmi a mimo jiné i na to, že se setkám s kolegy, které jsem ještě nerežíroval.

Co pro vás znamená, když se řekne Slovácké divadlo?

Když se řekne Slovácké divadlo, představím si celý tým lidí, kteří se na jeho provozu podílejí od vrátné přes kanceláře, techniky a ž po herce. Lidi, kterých si vážím a se kterými rád pracuji. A taky plné hlediště.

Jaká byste chtěl, aby tato sezóna byla?

Přál bych si, aby nadcházející sezóna byla provozně poklidná stabilní a bez překvapení, po stránce umělecké naprosto nečekaná, bouřlivá a kontroverzní. Také bych si přál, aby se Slováckému divadlu podařilo sklidit ještě více plodů tvrdé práce, které jsem byl já svědkem za dva roky svého působení a to nepochybuji o tom, že jí bylo mnoho a mnoho odvedeno před mým příchodem. A také toužím po tom, aby byla plná diváků, bez nich to nedává smysl.

Zetel 2018: Populární komedie a česká klasika
Co režisér Zetel chystá na příští rok? Prvním titulem je bystrá komedie jednoho z nejhranějších německých dramatiků Lutze Hübnera Úča musí pryč!. Od své světové premiéry v roce 2010 se dočkala desítek nastudování. „V komedii se určitě poznají mnozí rodiče a vlastně i učitelé. Autor v ní chytře a vtipně připomíná velmi známé situace ze škol a poukazuje i na mnoho problémů, které školství přináší,“ říká režisér očekávané novinky Michal Zetel.

Slovácké divadlo hru uvede v netradičním prostoru školní třídy jako další kus alternativní dramaturgické linie OFF poprvé 22. ledna 2018.

O Fidlovačce se psalo jako o hře umělecky bezcenné, neschopné života na moderním jevišti. Režisér Michal Zetel se chce při příležitosti stého výročí vzniku Československé republiky ohlédnout za zdánlivě samozřejmou součástí českých (nejen divadelních) dějin. „Většina z nás samozřejmě velmi dobře ví, že právě v tomto Tylově dramatu z roku 1834 se poprvé objevila píseň nazvaná Kde domov můj, z níž se později stala první sloka československé hymny a posléze také hymna česká. O čem však tato hra, jejíž celý název i s podtitulem zní Fidlovačka aneb Žádný hněv a žádná rvačka, ve své době vypovídala a o čem může vypovídat dnes?“ ptá se dramaturgyně Iva Šulajová.

Fidlovačka bude mít ve Slováckém divadle premiéru 15. září 2018.