Největší zájem je o legendární Rychlé šípy. Nicméně žádané jsou i ostatní tituly. „S Rychlými šípy jsme byli od začátku sezóny na sedmi zájezdech. Úspěch teď sklízí ale také inscenace Anny Petrželkové Měsíc nad řekou, která minulý týden reprezentovala s velkým ohlasem Zlínský kraj na mezinárodním festivalu Divadlo v Plzni a v listopadu pojede i na mezinárodní festival do maďarské Budapešti,“ říká ředitel slovácké scény Michal Zetel. V říjnu pak divadlo vyjede na dva zájezdy, a to s Nepřítelem lidu a s Marvinovým pokojem. “Místa, kam jednou přijedeme, se na nás obracejí znovu a chtějí další inscenace, protože tamní diváci jsou našimi tituly nadšení. Máme z toho samozřejmě radost,” uzavírá ředitel Zetel.

Manažerka Jitka Honsová: Pro naše diváky hrajeme nejradši

O Slovácké divadlo je zájem napříč republikou. Dokázala byste říct, která inscenace je nejvíc žádaná?

Nejžádanější inscenací Slováckého divadla jsou jednoznačně Rychlé šípy. Jejich věhlas je rozšířený napříč republikou. Jen za poslední 2 roky jsme s nimi byli na 35 štacích, což je polovina všech zájezdů v tomto období. Zájem o ně by byl ještě větší, ale bohužel kalendář není nafukovací a my máme závazky vůči našim divákům, pro které hrajeme nejraději. Rychlé šípy ale nejsou jedinou inscenací, se kterou jezdíme a je dobře, že naše divadlo je známé pestrostí a kvalitou repertoáru. V letošním roce jsme byli nebo budeme na zájezdech s devíti inscenacemi - to tady už dlouhá léta nebylo.

Podle čeho vybíráte, kam se pojede na zájezd?

Primárně se řídíme poptávkou. Ne vždy se však podaří skloubit dohromady časové a technické požadavky s místem našeho potencionálního účinkování. Pak jsme bohužel nuceni zájezd odříci.

Co se týče technické stránky zájezdu, jak náročné je přemístit třeba Rychlé šípy?

Zrovna Rychlé šípy patří mezi technicky jednoduché komedie. S nimi problém většinou nebývá. Avšak máme v repertoáru představení, o které by byl velký zájem, ale technicky není možní, abychom s nimi vycestovali. Jde například o muzikály, které jsou technicky a zvukově tak náročné a vytvořené pro specifikum našeho jeviště, že vycestovat s nimi je pro nás prakticky nemožné. Občas nás to zamrzí, jelikož je po muzikálech mezi diváky hlad. Ale na druhou stranu zakládáme si na tom, že děláme divadlo na špičkové úrovni, a proto nechceme po technické stránce dělat ústupky, které by ohrozily kvalitu.

Liší se publikum na zájezdech od domácího? Reagují diváci jinak?

Takhle obecně se to říci nedá. Diváci Rychlých šípů jsou víceméně stejní napříč republikou. Lidé tak nějak tuší, co od tohoto titulu dostanou a jdou se do divadla bavit. Jiné je to u inscenací, které jsou ve své interpretaci složitější. Například u nás velmi diskutovaná inscenace Měsíc nad řekou měla na zájezdu na Mezinárodní festival Divadlo v Plzni veliký úspěch.

Co je pro vás jako manažerku divadla při zařizování divadelního zájezdu nejsložitější?

Odpověď je zcela jednoduchá: dát dohromady možné termíny zájezdů tak, aby to neohrozilo hraní na naší domácí scéně, která je pro nás prioritou.

Autor: Blanka Šmejdovcová