„Miluji československé filmy z šedesátých let. Svou lehkostí totiž působí, jako kdyby je tehdy natočili bez jakéhokoliv rozpočtu,“ uvedl entuziastický režisér.

Alejandro Fernández Almendras doposud natočil 5 snímků. Ty si zakládají především na jednoduchosti a spontánnosti. „Při natáčení se vždy řídím několika pravidly– angažuji neprofesionální herce, snažím se o zapojení předem neplánovaných situací a hlavně dávám důraz na reálnost prostředí, v němž točím. Nechápu, že někteří režiséři třeba úplně od podlahy předělají kavárnu na supermarket,“ podotknul režisér.

Posluchačům objasnil, jak funguje hierarchie filmových rozpočtů. Ty velmi trefně přirovnal k různě drahým pochoutkám z jednoho z řetězců rychlého občerstvení.

V druhé části zajímavého školení se zaměřil především právě na již zmíněný film Hra. Ten se věnuje složitým mezilidským vztahům a je natočen černobíle.

„Snímek jsme točili v Kladně, což mě přivedlo do toho stavu, že vždy když teď přemýšlím nad Českou republikou, tak nad ní dumám jen v černobílých barvách. Kladno, kde jsme film realizovali, není vlastně barevné ani v reálu,“ podotkl se smíchem Chillan.

CHYSTÁ SE NA SCI-FI

Po krátké ukázce prvního z pěti dějství nového filmu se měli diváci možnost zapojit se do třetího bloku, který měl formu dialogu. Alejandro Fernández Almendras v něm představil svou myšlenku nového sci-fi filmu a zdůraznil nutnost většího zapojení sociálních sítí ve filmech.

„Další snímek chci natočit o umělé inteligenci. Mám za to, že když se psi žijeme již tisíce let a stále jim nerozumíme, tak si kladu otázku, jak asi dopadneme s mnohem sofistikovanější umělou inteligencí,“ uzavřel nadějný filmař lekci filmu úvahou.

Autorka: Kateřina Večeřová