Prezident klubu Martin Janečka včera podepsal se stavebním gigantem čtyřletou smlouvu. Do nového soutěžního ročníku tak celek Zdeňka Venery vstoupí pod novým názvem – PSG Zlín. Mládežnické celky však budou ještě rok vystupovat pod hlavičkou RI Okna.

Pro zlínský celek je to již sedmá změna názvu od sezony 1993/94. „Jsem nesmírně rád, že po sérii jednání jsme vše zdárně uzavřeli a oficiálně jsme se stali titulárním sponzorem,“ potvrdil místopředseda představenstva PSG Juraj Surovič.

„Výše plnění smlouvy se bude odvíjet formou bonusů od výkonnosti týmu. Navíc k dnešnímu dni podpisu smlouvy jsme klubu proplatili fakturu na vysokou sumu, aby se tým mohl v klidu připravovat na novou sezonu,“ doplnil.

Smlouva s historicky nejvyšším plněním

Stavební společnost ale není žádným nováčkem ve zlínském hokeji, protože již od roku 2004 se objevuje na dresech extraligového týmu. „Určitě to je pro zlínský hokej velmi výrazný posun dopředu v oblasti finančního zajištění klubu, protože se jedná o smlouvu s historicky nejvyšším plněním, jakou kdy zlínský hokej měl,“ odtajnil Janečka. „Navíc jsem velmi spokojen, že v době ekonomické krize se nám podařilo získat tak silného generálního sponzora jakým je společnost PSG,“ dodal spokojeně.

Za svou štědrost by měl být generální partner „odměněn“ třemi posty ve vedení zlínského hokeje – dvěmi v představenstvu a jedním v dozorčí radě hokejové společnosti. „Na pátečním zasedání prezídia bude pan Surovič zvolen na uvolněné místo viceprezidenta,“ potvrdil Janečka.

RI Okna vstupu do hokeje nelituje

Po dvou sezonách významné podpory firma RI Okna ve zlínském hokeji mírně ustoupila do pozadí. „Tehdy byla jiná doba, na druhou stranu svého rozhodnutí být generálním sponzorem nelituji,“ dušuje se předseda představenstva RI Okna Petr Ingr.

„Považuji za husarský kousek, že se vedení klubu podařilo přesvědčit společnost PSG. V dnešní době finanční krize není jednoduché ještě někoho sponzorovat, možná je to bláznovství. Jsem firmě PSG vděčen, že po nás převzala náročné plnění generálního partnera,“ přiznal s úsměvem Ingr.

Okenářská společnost však zlínský hokej bude podporovat i nadále. „Zůstává naším hlavním sponzorem. Jsem rád, že jsme se domluvili na další čtyřleté spolupráci,“ pravil Janečka, přičemž v rukávu má ještě jednoho významného partnera. „S ním ale ještě jednání probíhají. Nechte se překvapit. Do měsíce snad bude vše dořešeno,“ dodal se šibalským úsměvem.

Venera nechce bezhlavě nakupovat

Úsměvem na tváři hýřil i trenér a sportovní manažer zlínských hokejistů Venera. „Z hlediska sportovní stránky je vstup nového silného partnera nesmírně důležitý, protože potřebujeme kvalitní hokejisty, kteří chtějí peníze. Samozřejmě se nebudeme hnát do bezhlavého nakupování hráčů, nyní máme kvalitní tým. I nadále budou základ tvořit naši odchovanci,“ nastínil Venera svou vizi při skladně mužstva.

Před nadcházejícím ročníkem si generální partner přeje, aby Berani došli minimálně do 2. kola play off. Pomoci k tomu by měla rovněž zvučná jména, které by Surovič rád ve Zlíně viděl. „Chtěli bychom ještě získat jednu kvalitní posilu. Snad se nám úkol podaří splnit,“ doufá zástupce nového generálního sponzora.

Čajánek prý posílí Zlín za rok

„Měli jsme vytipované tři hráče. Petr Čajánek má však lukrativnější nabídku z Ruska, Jaroslav Balaštík rovněž preferuje zahraničí. Poslední jméno hokejisty, který ještě připadá v úvahu, zatím neprozradím,“ odmítl odtajnit Venera.

Podle zkušeného kouče je příchod českého reprezentanta aktuální. Ovšem až za rok. „Když se Čajánek dozvěděl o novém silném sponzoru, slíbil, že o návratu začne po sezoně uvažovat i proto, že jeho dcera by měla jít do školy,“ dodal Venera.

Nový generální partner se touží prosadit nejen na českém trhu, ale rovněž v ruské superlize. Zde by měl podporovat Magnitogorsk. „Jednání stále probíhají, přičemž vše je na nejlepší cestě, abychom se do konce května dohodli,“ věří Surovič.

Michal Šimr, Martin Břenek