„Nezastírám, že hledám partnera, který by mi pomohl spolufinancovat chod oddílu. Prvoligový fotbal ve Zlíně stál ročně padesát milionů korun. Přestože jsme měli sponzory, není možné, aby to táhl pořád jeden člověk navíc bez pomoci města,“ prozradil Deníku exkluzivně Červenka, jehož společnost Lukrom přispívá na fungování FC Tescoma nejvyšší částkou. „Když přijde odpovídající nabídka, jsem ochoten prodat celý svůj stoprocentní podíl fotbalového klubu,“ připustil Červenka.

Loni v říjnu proběhla médii informace o sloučení Tescomy s druholigovým Slováckem. Tehdy i nyní ji Červenka důrazně vyvrátil jako nepravdivé.

Tento týden ho čekají jednání se současnými partnery kluby, které určí jeho další směrování. Klíčová bude schůzka s Petrem Chmelou, jednatelem firmy Tescoma, která je generálním sponzorem oddílu a jejíž jméno fotbalový celek nese.

„Smlouva s Tescomou končí. Vše nasvědčovalo tomu, že k jejímu prodloužení nedojde. Petr Chmela se ale nedávno vyjádřil, že by se nebránil pokračování spolupráce,“ uvedl Červenka.

Pokud by se ale významná regionální firma dál nepodílela na sponzorování fotbalu v krajském městě, klub změní po sedmi letech jméno.

S jakým kádrem a realizačním týmem půjde Zlín do druhé nejvyšší soutěže je také nyní ve hvězdách. Vše ale nasvědčuje tomu, že z kabiny odejde většina opor mužstva.

„Rozpočet na druhou ligu bude výrazně nižší než na první. Nebudu se pouštět do žádných finančních harakiri,“ pravil Červenka.

Den po posledním prvoligovém zápase Zlína v Jablonci bral pád svého mužstva jako realitu. „Žádné zvláštní zklamání neprožívám. Na konci jara jsme vstali z mrtvých, ale sestup se dal čekat. Svůj osud jsme neměli ve vlastních rukou,“ dodal Zdeněk Červenka.

Čtěte také:

Tescoma se s ligou rozloučila ostudným debaklem