Podle analýzy přijelo 83 procent návštěvníků letošního 38. ročníku LFŠ do Uherského Hradiště z jiných krajů, a to především z Prahy.

Z Uherského Hradiště jsou údajně pouhá tři procenta návštěvníků. Lidé podle odhadu ekonomického dopadu LFŠ utratili 3,3 milionu korun za akreditace, dalších 19,1 milionu korun pak dali při návštěvě festivalu za ubytování, dopravu, jídlo, nákupy a další služby. „Včetně multiplikačních efektů měly výdaje návštěvníků festivalu dopad na zvýšení produkce (respektive obratu) české ekonomiky o 37,5 milionu Kč, z toho 11,9 milionu Kč tvořilo zvýšení HDP. Zisky dodavatelů zboží a služeb pro návštěvníky se zvýšily o 3,3 milionu Kč. Výdaje návštěvníků dokázaly vygenerovat 24,2 stálých pracovních míst na plný úvazek," stojí v tiskové zprávě, kterou včera ČTK zaslala agentura 2media.cz.

Díky akci byly podle ní státu odvedeny čtyři miliony korun na dani z přidané hodnoty, 1,4 milionu na dani z příjmů fyzických a právnických osob a další dva miliony Kč na sociální a zdravotní pojištění. Celkem tedy veřejné rozpočty údajně získaly zhruba 7,5 milionu korun. Reálné ekonomické dopady 38. LFŠ jsou však podle agentury ještě vyšší. Do odhadu totiž podle ní nejsou zahrnuty výdaje dalších skupin návštěvníků festivalových hostů, novinářů a účinkujících a také výdaje AČFK, která festival pořádá.

Společnost Economic impacT při analýzách používá metodiku výpočtu ekonomických dopadů vytvořenou speciálně pro kulturní organizace a cestovní ruch. V případě LFŠ data o návštěvnících vycházejí z marketingového výzkumu, který se uskutečnil v srpnu 2012 mezi platícími návštěvníky festivalu, a zúčastnilo se ho 912 respondentů. Zatímco ve světě jsou podobné analýzy ekonomického dopadu kulturních akcí rozšířené, u nás jsou stále novinkou. Podle agentury čísla dokazují potenciálním partnerům, sponzorům i zástupcům veřejné správy, že se jim vyplatí kulturní akce podporovat.