Výsledkem jejich společného snažení pak byl pohádkový příběh doplněný superhrdiny, který děti zahrály v sobotu odpoledne svým rodičům a dalším návštěvníkům Letní filmové školy.

„Pro tento doprovodný program jsme se rozhodli proto, aby sem mohli přijít rodiče, nechat si tu děti hrát a pak jít třeba na film,“ vysvětlila Barbora Voráčová, která je dramaturgem programu pro děti. Tématem letošních dílen byl komiks, takže děti například vyráběly loutky nebo malovaly komiksové postavy. Lektory byli například hudebníci a divadelníci.

Tomáš Běhal, student katedry alternativního a loutkového herectví, s dětmi a se svým kolegou Ivanem Dejmalem pracoval poslední tři dny. Na začátku zadali téma komiks a dílny, které předcházely, se ho měly držet. „Naše představa byla, že všechno snažení musí skončit představením. Chtěli jsme dětem ukázat, co příprava představení obnáší, tedy například výpravu, scénografii. A také aby si děti zahrály,“ objasnil Běhal.

Na začátku měl vytvořený scénář pohádky, do které děti přidaly své vymyšlené postavy. „Měl jsem v bodech napsaný scénář, takže děti už věděly o příběhu, ale nevěděly, co se má dělat. Přidaní hrdinové jsou většinou vymyšlení. Jeden z kluků ale za komiksové hrdiny považuje husity. Další byl zase nešťastný, že tu nemůže být v sobotu na představení, ten za hrdinu zase považoval Robina Hooda,“ řekl Běhal.

Nevýhodou celého projektu bylo tedy to, že některé děti přišly jen na jeden nebo dva dny. Takže ne všechny děti se mohly zúčastnit závěrečného představení, naopak některé přišly až poslední den a o práci v předchozích dnech toho moc nevěděly. „Každý den ale máme okolo deseti dětí,“ podotkla Voráčová.

Představení nemohlo být moc dlouhé, protože by pak bylo pro děti těžké si ho zapamatovat.

„S dětmi jsme zkoušeli tři hodiny denně v pátek a sobotu. Někdy mají pozornost jinde, ale třeba první den jsme zkoušeli od začátku do konce. Cílem našeho snažení je, aby si děti hrály, nechceme je nějakým způsobem mučit,“ dodal Běhal.

Už o minulém ročníku filmovky mohly děti navštěvovat speciální dílny, které se zaměřovaly na pohyb, hudbu nebo loutky. Téma vycházelo z populárního Mauglího a Knihy džunglí.

Jitka Cilečková