Následně přijde na řadu samotný povrch mostu, který bude ze speciálního tvrdého dřeva z tropického stromu azobé. „K jeho opracování musíme použít frézy, které se běžně používají na železo. Vyrobeny jsou z něj i kolejnice v části pařížského metra,“ řekl Záruba.

Nový most spojující Císařský ostrov a Troju bude oproti tomu starému položen až v úrovni protipovodňové stěny na pravém břehu. „I v případě tak velké povodně, jako byla ta v roce 2002, by neměla být lávka z velké části zaplavena. Pod vodou budou jen koncové části, ty ale budou mít sklopné zábradlí, takže zvýšenému průtoku nebude nic bránit a nebude vznikat při povodni žádná neplecha,“ dodal stavbyvedoucí.

Lávka bude určena bude pro pěší, cyklisty a případně i záchranku či hasiče. „Díky jednoduché technologii budeme moci snadno kontrolovat její stav, takže by se ten nešťastný příběh s její předchůdkyní neměl opakovat,“ řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Stará lávka se zřítila v prosinci 2017. Stavba nové vyjde na 128 milionů korun.