„Účelem akce je eliminovat alarmující množství přestupků cyklistů, kterých se dopouštějí v ulicích města. Jejich počet se v posledních letech prakticky nezměnil, pravidla silničního provozu cyklisté porušují v desítkách případů denně. Jezdí v protisměrech, po chodnících i pěších zónách,“ vyjmenoval Vlastimil Pauřík, zástupce velitele hradišťské městské policie.

Nespokojenci na webu přišli s názory, že za řadou přestupků stojí především absence cyklostezek ve městě. „Nemyslím, že by to byl problém měšťáků. Kdyby tu bylo stezek víc, tak by to na nich nevypadalo jak na Václaváku,“ tvrdí jeden z nich na internetu.

Podobným tvrzením oponují zástupci radnice.

„Ve městě existuje rozsáhlá síť těchto tras. Jejich počet a délka jsou úměrné velikosti města a počtu cyklistů. Ještě letos zbudujeme další cyklostezku mezi městskými částmi Mařatice a Jarošov. Předpokládáme, že investice do této akce se vyšplhají do výše 16 milionů korun, délka cyklostezky pak bude 2,2 kilometru. Cyklostezka bude široká 3 metry,“ upřesnil Radim Šupka, vedoucí Odboru dopravy Městského úřadu v Uherském Hradišti.

Plány města na rozšíření cyklostezek potvrdil i Květoslav Tichavský, místostarosta města. „V budoucnu chceme zbudovat cyklostezku na ulici 1. máje, směrem k rozhledně Rovnina. Záměr ale bude odvislý od finančních možností města,“ uvedl Tichavský.

Názory stěžovatelů nesdílí ani Jaroslav Ježo, velitel hradišťské městské policie. „Ke zklidnění stavu by stačilo, aby cyklisté jezdili po vyznačených trasách a respektovali dopravní značení,“ míní Ježo.