Tohle není žádný drobný facelift, jehož změny musíte hledat lupou. Clio páté generace po modernizaci poznáte na první pohled, a to třeba podle úplně přepracované přídě. Clio má nová LED světla s jinými tvary, a k nim i světelné prvky, tažené vertikálně po krajích nárazníků. Nová je maska chladiče s vystupujícími lesklými ploškami, a samozřejmě i nárazník, jehož ozdobná lišta může být u výbavy Techno v barvě karoserie, nebo u sportovně laděné varianty Esprit Alpine (nahrazuje stávající R.S. Line) ve světle šedé. O něco střídměji se změnila záď, kde jsou vedle nového nárazníku i světla s čirou optikou. Nové jsou také barvy v barevné paletě nebo sedmnáctipalcová litá kola u vyšších výbav.
Na nové Clio se v detailech můžete podívat v oficiálním videu:
Interiéru zůstalo dosavadní uspořádání ovládacích prvků, design, ale i prostornost, která je dána zachováním vnějších rozměrů. Kufr má tak pro zavazadla stále 391 litrů, potažmo 301 litrů v hybridní verzi.
Renault však zapracoval na materiálech, které mají jednak působit hodnotněji, jednak jsou ekologičtější. Třeba tkanina na potazích sedadel obsahuje vlákna Tencel na bázi celulózy a některé povrchy jsou potaženy umělou kůží z přírodních polyesterových vláken.
Po technologické stránce si Clio polepšilo přímo před řidičem, který má k dispozici digitální přístrojový štít. Podle výbavy je jeho úhlopříčka 7, nebo 10 palců. Stejně tak je ve dvou velikostech (7 a 9,3 palce) dodáván i dotykový displej infotainmentu Renault Easy Link, který nabízí i připojení mobilního telefonu přes Android Auto či Apple Carplay.
Při jízdě pomáhá či bdí celkem 20 asistenčních systémů. Patří mezi ně protikolizní asistent, systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go do kolon, ale třeba i parkovací asistent s funkcí automatického parkování a panoramatickým kamerovým systémem.
Na dnešní dobu a na segment malých městských aut má Clio poměrně rozsáhlou nabídku motorizací. Česká tisková zpráva zmiňuje tři. Vrcholem je hybrid E-Tech Full Hybrid 145, kombinující benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru se startér-generátorem a elektromotorem v multimódové automatické převodovce. Renault zmiňuje, že přestože se vůz nijak externě nenabíjí, umí díky sofistikovanému hospodaření zvládat až 80 % městského provozu čistě na elektřinu bez spalovacího motoru.
Dále jsou v nabídce také dvě verze přeplňovaného litrového tříválce. Motor TCe 90 má k 90 koním 160 Nm točivého momentu a přední kola pohání skrze šestistupňovou manuální převodovku. Motor TCe 100 LPG je pak výkonnější a se 170 Nm i silnější, ale hlavně umí vedle benzínu spalovat i zkapalněný ropný plyn. Šetří tak emise a peníze, a palivo z obou nádrží by mělo stačit na ujetí více než tisíce kilometrů.
Ve světě jsou pak zmiňovány ještě další dva motory – tříválec v atmosférickém provedení SCe 65, a dále i naftový čtyřválec Blue DCi 100. Ty se ale na náš a další evropské trhy patrně nedostanou. Stejně tak zpod kapoty patrně nadobro mizí přeplňovaný benzínový čtyřválec 1.3 TCe.