Čtyři linky ČSAD Uherské Hradiště tak objíždí Uherský Brod a nahrazují tuto službu. Podle dohody se Zlínským krajem hradí město ztráty dopravce. V předchozích letech se na nich spolupodílel i kraj.
Cena jízdenky je průměrně deset korun, náklady na kilometr se však v místní dopravě pohybují mezi 30 a 40 korunami. Tento rozdíl pak musí doplácet města a kraje.
„Na MHD v Uherském Hradišti je dobré, že jezdí mnohem častěji než u nás v Brodě. Na druhé straně nedokážu posoudit, jak moc je to pro město ztrátové doplácet autobusy. Nám starším lidem by ale častější spoje pomohly,“ okomentovala sedmdesátiletá Marie Dufková.
Klasické MHD se ale ona ani další obyvatelé nedočkají.
Místní nebo městská doprava? Rozdíl není velký
„U nás funguje a bude fungovat místní doprava. Ale pro lidi to moc velký rozdíl není, nemohou si sice koupit předplacené jízdenky, jezdí u nás však nízkopodlažní autobusy a ve městě platí cestující jednotnou cenu," uvedl místostarosta Uherského Brodu Jan Hrdý, který má na starosti dopravu.
Změny mohou nastat po uzavření tendru na dopravu ve Zlínském kraji. Vítěz sice už měl být vyhlášen, ale po změně vedení kraje se změnilo i datum jeho ukončení.
„Na tendru pracujeme a vychytáváme všechny mouchy. Stěžejní datum je 31. března 2018,“ upřesnil krajský radní pro dopravu Pavel Botek. Po ukončení této soutěže se totiž Uherský Brod bude muset rozhodnout, co s místní dopravou ve městě dál.
Důležitá je ale spokojenost cestujících
„Pokud by se nabízela možnost připojit se k dopravci vysoutěženém Zlínském krajem, byli bychom pro. V opačném případě bude muset vedení nějakého vybrat,“ sdělil Jan Hrdý.
Jestli by se pak změnily nějak podmínky pro cestující, je podle jeho slov těžké předjímat. V loňském roce zaplatil Uherský Brod na částečné pokrytí prokazatelné ztráty z provozu linek č. 800290, která vede z Havřic před dopravní terminál do Újezdce, a č. 800293, která vede z dopravního terminálu, k poliklinice, na sídliště Olšava a zpět, dva miliony 343 tisíc. Letos zaplatí ve dvou splátkách pokaždé 1 171 500 Kč.