Důvodem je podle technického náměstka Ředitelství silnic Zlínského kraje Radka Berecky nerovný povrch vozovky, který v těchto dnech upravují dělníci realizátora stavby, jímž je společnost Eurovia. Od včerejška až do pondělka si tak řidiči při cestě mezi Zlínem a Uherským Hradištěm prodlouží cestu nucenou objížďkou přes Nedachlebice zhruba o šest kilometrů.

„Je to docela komplikace. Z objížďky, byť krátkodobé, nadšený rozhodně nejsem,“ kroutí mrzutě hlavou Michal Vašíček z Bílovic. Omezení průjezdnosti se příliš nezamlouvá ani starostům přilehlých obcí. „Obnova povrchu si vyžádala úplnou uzavírku úseku, což je nepříjemné. Mnoho obyvatel naší vesnice právě po této komunikaci projíždí denně do zaměstnání, je to problém,“ zlobí se první muž bílovické radnice Jiří Dohnal. „Snad bude počasí přát a pracovníci opravu stihnou dokončit,“ vyslovil svoje přání starosta Březolup Petr Kukla.

Podle Berecky je příčinou dopravních obstrukcí na silnici zprovozněné teprve vloni na podzim její špatný povrch. „Nebyl rovný, proto ho realizátor stavby uvádí do ideální podoby v rámci jejího kompletního dokončení,“ informoval Berecka, podle něhož obnovou prochází zhruba dvě třetiny cesty, jejíž celková délka je 1800 metrů. Přestože zadavatelem stavby je právě ředitelství silnic Zlínského kraje, za úpravu povrchu vozovky by si Zlínský kraj neměl připlatit ani korunu. „Naše firma provádí odbrus, který nepředstavuje žádné výdeje navíc,“ konstatoval ředitel zlínského závodu společnosti Eurovia Josef Štafa.

Podle Berecky mají být v nejbližších dnech upraveny také ještě drobné terénní nerovnosti v přilehlém okolí komunikace. „Kompletně by měly být práce hotovy do konce června,“ sdělil Berecka, jenž podotkl, že objížďka by měla skončit v průběhu pondělka.

Ke slavnostnímu zprovoznění někdejšího členitého úseku silnice mezi Bílovicemi a Březolupy došlo 6. října minulého roku. Náklady na její stavbu dosahují téměř k 80 milionům ko­run.