Děti, matky na mateřské dovolené a nezaměstnaní tak stále prohlubují své znalosti v oblastech informatiky a cizích jazyků.
Školička začínala s padesáti žáky
„Začínali jsme s padesáti žáky. Momentálně jich ale chodí sedmatřicet. Pár maminek porodilo, někteří si našli práci a pár jich také onemocnělo. Jeden student si například zlomil nohu,“ vyjmenovala důvody snížení počtu žáků Kubínová, podle které se ale čtyři noví uchazeči o studium přihlásili.
V současné době tvoří přibližně dvě třetiny studentů „školičky“ ženy. Zbylá část zahrnuje muže a děti. O výuku se starají zkušení kantoři z okolí. Kromě nejrůznějších pomůcek přibude ve Vyškovci v nejbližší době ještě jeden doplněk. Ten bude pro studenty velice užitečný.
„Bude to internet. Snad se nám jej podaří zprovoznit do června a budeme s ním moct pracovat,“ přeje si rotariánka.
Výuku si chválí zakladatelka i žáci
S fungováním střediska je zakladatelka velmi spokojená a doufá, že se započaté kurzy podaří „dotáhnout“ do konce.
Výuku si pochvalují i samotní žáci. Jednou z nich je nezaměstnaná Andrea Koptáková z Vyškovce. Ta chodí jednou týdně na kurzy angličtiny a němčiny. „Je to sice časově náročné, ale když se člověk pro něco nadchne, tak to dokáže zvládnout. Dobrý byl i výběr pedagogů, kteří se snaží ke každému citlivě přistupovat. Pokud se nic nestane, chtěla bych dokončit tyto kurzy a pokračovat i v pokročilých,“ prozradila Koptáková.
Se snahou a přístupem studentů je nadmíru spokojený také neoficiální ředitel „školičky“ Vlastimil Vráblík. Ten k projektu ve Vyškovci připojil svůj kurz němčiny v sousední Žítkové, kterému se věnuje už rok a půl.
„Žáci jsou velice pilní. Někteří by mohli pokračovat ve studiu němčiny také na vysoké škole. Z projektu mám celkově dobrý pocit a věřím, že bude pro jeho účastníky přínosný. Je ale potřeba, aby studenti nadále vytrvali ve svém snažení,“ poznamenal Vráblík, který v minulosti učil i na německé univerzitě ve Stuttgartu.
Provoz dotuje kraj i Evropská unie
Aktivity Kateřiny Kubínové hodnotí pozitivně i místostarosta Uherského Brodu Petr Vrána, který šestnáct let působil jako zástupce ředitele brodského gymnázia. „S podobným projektem jsem se nikdy blíže nesetkal. Nesmírně si ale vážím toho, že i v pokročilém věku je paní Kubínová ochotná se v takových věcech angažovat,“ chválí Vrána.
Provoz „školičky“ se daří financovat díky čtyřsettisícové dotaci z Evropské unie, příspěvkům Zlínského kraje, rotariánů a dalších osob.