V soutěži o Nejkrásnější nádraží ČR se totiž dostal do užšího výběru deseti finalistů, a tak může zopakovat úspěch vlakového nádraží v Uherském Hradišti, které stejnou soutěž v roce 2011 vyhrálo.

NÁDRAŽÍ V BRODĚ JE JASNÝM FAVORITEM

„Když porovnám ostatní vlaková nádraží s tím naším, nemůžu se ubránit dojmu, že Uherský Brod je jednoznačným favoritem na vítěze. Sám jsem přihlášení našeho dopravního terminálu do soutěže inicioval, takže jsem trochu zaujatý, nicméně s proměnou, kterou letos prošlo, se nemůže žádné další nádraží v republice rovnat," nešetřil chválou na opravený dopravní uzel člen Uherskobrodských Patriotů Jan Kment.

Historie nádražní budovy se začala datovat od roku 1927. Původní slováckou podobu mu dala Rozka Falešníková, jejíž práce je těsně spjata také s historií sousedního nádraží v Uherském Hradišti.

„Autorem projektu výpravní budovy v Hradišti byl navíc inženýr Miloš Fikr, který rovněž projektoval výpravní budovu v Brodu, jelikož projektová dokumentace z listopadu 1925 nese jeho podpis. Obě budovy jsou přitom téměř identické, pouze zrcadlově obrácené," vysvětlila historička Slováckého muzea Blanka Rašticová.

Obě nádraží jsou podle jejích slov postaveny v lidovém slohu, kde lze pozorovat mimořádně dochovanou stavbu s kvalitní neovernakulární architekturou. Silnou inspirací v tomto stylu je charakteristický slavný architekt Dušan Jurkovič, jehož návrhy dodnes krášlí lázeňské město Luhačovice.

Právě tento specifický vzhled dává uherskobrodskému nádraží velkou naději na úspěch v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

„Myslím si, že Jurkovičova architektura na Slovácko patří a díky tomu, že se podařilo v rámci dopravního terminálu zrekonstruovat i nádražní halu, máme v současnosti nádhernou budovu, která je právem ve finále soutěže," sdělil brodský starosta Patrik Kunčar.

ZÁJEM O HLASOVÁNÍ JE MEZI OBČANY OBROVSKÝ

Nominaci do soutěže si pochvaluje také vlastník budovy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Mluvčí SŽDC Kateřina Šubová neopomněla zmínit, že na nominaci brodského nádraží mají zásluhu především České dráhy, které byly předešlým majitelem a celou opravu realizovaly. Jak dále uvedla, SŽDC se coby nový majitel výpravních budov bude i nadále snažit uvádět všechny do dobrého technického a provozního stavu.

Zájem o hlasování byl mezi obyvateli v Uherském Brodě enormní. „O výběru našeho nádraží do finále jsme se dozvěděli při konání Brodexpa. V tu chvíli organizátoři iniciativně přinesli podpisové archy, kde mohli lidé přímo hlasovat pro celkového vítěze soutěže Nejkrásnější nádraží. Zájem byl obrovský, do pár desítek minut bylo popsáno několik stran archů," popsal Jan Kment. Vyhlášení soutěže o nejkrásnější nádraží se uskuteční 11. listopadu.

Související 

I. etapa dopravního terminálu - stavba nového mostu

II. etapa dopravního terminálu - stavba autobusového nádraží, úprava stávající budovy ČD

III. etapa dopravního terminálu - Dokončení úprav okolí budovy dopravního terminálu