Požadují v ní zbudování cyklostezky z Buchlovic do Trnávek a Újezda, a přechod pro chodce přes silnici tah. Cyklostezka by, podle petentů, výrazně urychlila cestu do chatové oblasti Trnávky, přechod pro chodce by pak zajistil bezpečí u tamních dvou autobusových zastávek v silničním úseku, kde řidiči velmi často překračují povolenou rychlost. Odbočka do chatové oblasti je podle petentů velmi nenápadná a i pro lidi na kolech či v autech. „Když tam někdo odbočuje, řidiči jedoucí za takovým člověkem mohou mít pocit, že někoho předjíždí a tak mají snahu odbočujícího předjet. Vzniká tak vysoká možnost kolize. Už kdysi tam nákladní vůz smetl chodce. Obávám se, že pokud tam nevznikne přechod pro chodce, který by řidiče nabádal ke snížení rychlosti, bude i nadále tamní situace nesmírně nebezpečná," míní jedna z chatařek Ludmila Ryšková.

Petici podepsal i Josef Otrusina, který v Trnávkách bydlí trvale. „Přechodu pro chodce asi nedosáhneme, protože na mezinárodní silnici něco takového nebude připadat v úvahu. Chtěli bychom ale aspoň cyklostezku, která by nesloužila jen cyklistům, ale třeba i maminkám s kočárky a dalším lidem," podotkl Jiří Otrusina, podle kterého by byla nejlepší variantou cyklostezka vedoucí od autobusové zastávky nad Buchlovicemi směrem k silničnímu podjezdu u obce a dále k Trnávkám. Další variantou je rozšíření stávající silnice o jeden pruh, který by tvořil cyklostezku. Jeho mínění podpořila i Edita Ličmanová z Buchlovic. „Tato cyklotrasa s odbočkou k Trnávkám by mohla vést kolem silnice souběžně s jabloňovým sadem, a měřila by zhruba tři kilometry. Zástupci úřadů, který jsme petici zaslali, se ale zaměřili hlavně na přechod a souběžně s ním zřejmě smetli ze stolu i návrh na cyklostezku. Svou snahu ale nechceme vzdát. Pověřili jsme právníka, a ten nám navrhne další varianty," podotkla Edita Ličmanová, která petici rovněž podepsala.

Místostarosta Buchlovic Bořek Žižlavský přiznal, že žádost o přechod pro chodce už projednaly všechny dotčené úřady a instituce. „Návrh na přechod pro chodce ale úřady zamítly. Pokud se týče cyklostezky, pak ještě žádost petentů zvážíme. Máme však v plánu výstavbu cyklostezek v jiných zónách, takže počkáme, zda se zástupci Buchlovic shodnou na nutnosti budovat právě tu do Trnávek," podotkl Žižlavský.

Zástupci hradišťské policie se domnívají, že by případné vytvoření přechodu pro pěší teoreticky mohlo přinést komplikace. „Přechod mimo obec nebývá příliš obvyklý. Takové značení je z pohledu plynulosti dopravy vnímáno jako kolizní. Pokud se týká úseku, jehož součástí je i odbočka do Trnávek, pak toto místo velmi často sledují policisté kvůli dodržování rychlosti vozidel a zákazu předjíždění. Své požadavky by petenti mohli předložit například odboru dopravy v Uherském Hradišti, který je může posoudit," doporučil mluvčí hradišťské policie Aleš Mergental.

Případné vyznačení přechodu pro chodce na frekventované silnici považují někteří oslovení řidiči za nevhodné. Například profesionální řidič dodávky Jaroslav Sedláček se domnívá, že by „zebra" v rychlém silničním úseku vyvolala spíše zmatek. „Lidé tam jezdí dost rychle, a spoléhají na rovný a přehledný úsek. Nečekaný přechod pro chodce by znamenal pro jejich jízdu víc komplikací než užitku," myslí si Sedláček.