„Je to hrůza. Dřív se dalo jet úplně po krajnici a protijedoucímu autu se těsně vyhnout. Teď jsou ale po stranách reflexní sloupky, které zasahují do silnice. S takovou radši cestu neměli spravovat vůbec,“ rozčiluje se Martin Kožela z Uherského Hradiště, který přes Topolnou často pracovně jezdí.

Ředitelství silnic Zlínského kraje jakékoli změny parametrů vozovky odmítá. Komunikace prý zůstala stejně široká jako v minulosti. Provozně technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka spekulace o zúžení silnice dementuje. „Položili jsme na vozovku nový koberec, upravili odvodnění a kompletně vyměnili směrové sloupky, které díky vandalům na řadě míst chyběly. Rozteč mezi nimi ale zůstala stejná. Tím, že jsme dosypali krajnici šedě zbarvenou drtí, se může zdát, že sloupky zasahují do silnice. Je to ale jen optický klam,“ vyvrátil dohady Berecka.

Rozšířit komunikaci podle něj nebylo při více než devítimilionové rekonstrukci možné. Podél silnice jsou totiž příkopy, které by musel projektant „odsunout“ na soukromé pozemky. „To by bylo problematické. Aktuální oprava ale zásahy do parametrů silnice stejně nedovolovala. Nebudovali jsme totiž komunikaci novou, ale pouze opravovali stávající,“ dodal Berecka.

S úzkými cestami se podle šéfa hradišťského dopravního inspektorátu Josefa Hniličky musejí řidiči chtě nechtě vyrovnat. „Silnice v okrese jsou staré. Množství projíždějících vozidel před lety a dnes je nesrovnatelné. Řidič má ale určité povinnosti. Jízdu a rychlost musí přizpůsobit stavu a šířce vozovky či viditelnosti. K bočním střetům nicméně dochází na silnicích první, druhé i třetí třídy. Záleží na individuálním chování řidičů,“ upozornil Hnilička.