„Po odfrézování vozovky se již několik týdnů na stavbě téměř nic neděje, a to i přes mimořádně příznivé počasí. Čekají snad silničáři, až napadne sníh, nebo už silnice zůstane bez asfaltu?" pozastavuje se s mírnou dávkou ironie nad současným stavem Jan Cekota z Uherského Hradiště, který lokalitou pravidelně projíždí.

Rozbitou silnicí se nikdo nezabývá?

Pro srovnání sám uvádí pokládku nového povrchu vozovky na hlavní křižovatce v Kvítkovicích, která byla v srpnu hotová za dva týdny. Tam se však podle něj pracovalo každý den, včetně sobot.

I oslovení obyvatelé Starého Města si myslí, že už všechno mohlo být dávno hotové. „Kvůli rozkopané silnici tudy sice auta musí projíždět pomaleji, což není zase až tak na škodu, ale samozřejmě si dokážu představit rychlejší postup prací. Chvílemi se mi zdá, že se rozbitou silnicí vůbec nikdo nezabývá," poznamenal Miroslav Blaha, který bydlí v blízkosti hlavního tahu městem.

Za dojmem, že se na stavbě nic neděje, ale podle sdělení Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR), které má opravy na starosti, stojí paradoxně její zdárný průběh.

Práce na silnici skončí podle harmonogramu

Práce prý postupují přesně podle stanoveného harmonogramu. V jeho rámci byla ponechána určitá časová rezerva na provádění nezbytných stavebních úprav, po nichž bude následovat samotná pokládka povrchu vozovky. „Tento rozsah se nakonec ukázal být menší oproti původním předpokladům. Zhotovitel nyní nemá volné pracovníky a stroje, aby urychlil pokládku povrchu. Navíc i speciální směs, která umožní snížení hluku, vyžaduje určitý čas na výrobu," vysvětlila mluvčí ŘSD ČR Nina Ledvinová. Veškeré práce by podle ní měly skončit dle původního záměru, tedy do konce října.

Hlavní tah Starým Městem se opravuje kvůli četným příčným i podélným trhlinám, výtlukům a vyjetým kolejím. V rámci stavby budou opraveny i některé zastávky autobusů, které jsou v nevyhovujícím stavu. Cílem prací je rovněž i již zmíněné snížení hluku z dopravy. Náklady na stavbu dosáhnou částky 20 milionů korun.