VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava přístroje: rok a půl

Uherské Hradiště - (AKTUALIZOVÁNO) Rozčarování a vztek marně vyvažované desítkami omluv. Podobnou zkušenost má s opraváři techniky Vojtěch Johaník z Uherského Hradiště.

14.3.2008 2
SDÍLEJ:

Tuto reprobednu se majitel marně snažil získat zpět.Foto: DENÍK/Oleg Kapinus

Na podzim roku 2006 se mu porouchala reprobedna u hi-fi věže. Přístroj odnesl k opravě do provozovny sídlící v centru města. „Specialista po nekonečných čtyřech měsících zjistil, že závada tkví pouze v reprobedně, nikoliv v přístroji. Proto jsem věž odnesl a reprobednu v provozovně nechal. Slíbili mi, že vadnou součástku objednají a vymění. Průběžně jsem se chodil ptát, jak je oprava daleko, nicméně žádného výsledku jsem se nedočkal,“ popsal začátek anabáze Johaník.

Cesty do servisní provozovny se pro Johaníka staly prakticky neodmyslitelnou součástí jeho života. Na stav své reprobedny se přišel do opravny zeptat postupně zhruba patnáctkrát.

„Po mé desáté návštěvě mi nakonec řekli, že až bude reprobedna opravená, pošlou mi zprávu na můj mobilní telefon. Ovšem nestalo se tak. Po roce a půl, kdy zařízení bylo stále ještě v původním, neopraveném stavu, jsem se dopálil a vzal si je zpět,“ mává znechuceně rukou nad „operativností“ specialisty Johaník.

Majitel dílny Petr Zálešák, který měl zakázku na starosti, tvrdí, že na výsledku neúspěšné žádosti zákazníka se podílelo několik nepředvídatelných komplikací.

„Potřebná součástka nebyla delší dobu k dispozici. Objednali jsme ji, ovšem jednalo se o součást, která už byla na trhu jen velmi těžce k sehnání. Je také pravda, že jsme na opravu nějaký čas zapomněli. Pana Johaníka jsme prostřednictvím esemesky informovali o stávající situaci, on však tvrdí, že žádnou zprávu neobdržel. Za tyto komplikace jsme se panu Johaníkovi několikrát omluvili,“ vysvětlil Zálešák.

Specialista ze Sdružení na obranu spotřebitelů tvrdí, že majitel reprobedny čekal zbytečně dlouho. „Je otázkou, co bylo obsahem smlouvy mezi zákazníkem a opravnou. Součástí mělo být i datum, do něhož bude oprava provedena. Podle občanského zákoníku mohl dát po první lhůtě majitel reprobedny technikovi dodatečnou lhůtu pro provedení práce, a pokud by i tento termín opravna nesplnila, mohl pan Johaník od smlouvy odstoupit. V případě, že mu v souvislosti s neúspěšnou opravou vznikla finanční škoda, mohl ji po majiteli provozovny uplatňovat,“ vysvětlil Ondřej Hořín.

Autor: Oleg Kapinus

14.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Uherskohradišťská nemocnice. Ilustrační foto.
20

Už žádné čekání. Zjistěte si, kolik je v nemocnici pacientů

1. FC Slovácko - AC Sparta Praha. Ilustrační foto

Zápas se současnou Spartou je výzva, říká kouč Slovácka

Tipy Deníku, kde a jak si užít víkend

FOTOGALERIE / Vyberte si z naší nabídky kulturních, sportovních a společenských akcí. Kompletní servis akcí naleznete v tištěné verzi pátečního vydání Slováckých novin.

V Bánově zmizela ze zaparkovaného auta horská kola za 170 tisíc

Dvě horská kola v celkové hodnotě 170 tisíc korun zmizela v noci z pátku na sobotu 12. srpna v Bánově.

Starosta Slavkova Libor Švardala si převzal zlatou stuhu za vítězství v kraji

FOTOGALERIE / Zlatou stuhu za vítězství v krajském kole Vesnice roku si v neděli z rukou hejtmana Jiřího Čunka převzal starosta obce Libor Švardala. Po úvodních zdravicích a vystoupení mužského pěveckého sboru Slavkovjané proběhlo samotné předávání ocenění. 

Poutní slavnost Matice velehradské si užívali dospělí i děti

FOTOGALERIE / Slavnost Nanebevzetí Panny Marie, která připadá podle liturgického kalendáře na 15. srpna, si už několik let přicházejí věřící užít do poutního Velehradu. Nejinak tomu bylo v úterý, kdy se v církevním areálu uskutečnila na oslavu patronky tamní baziliky jedenáctá pouť Matice velehradské.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení