Teprve poté, co při jedné takové jízdě směrem k němu bez varování z boční ulice vyrazilo jiné auto, Červinka zpozorněl. Situace se totiž opakovala i v následujících dnech.

„Teprve když jsem do té ulice vjížděl poněkolikáté, spatřil jsem ceduli s informací, že řidiči jedoucí zprava mají přednost. Dost mě to překvapilo, protože uliček, které do cesty vedou, je celá řada,” upozornil Červinka.

Zdůraznil, že řidiči, kteří se na nové silnici rozjedou, si tak možná ani neuvědomí nebezpečí a mohou se snadno srazit s přijíždějícím z některé z tamních uliček. Všechny křižovatky jsou pro řidiče jedoucí z bočních ulic na souvislou silnici ve tvaru T. Proto podle tamních obyvatel nová cesta v lidech budí dojem, že jde o hlavní silnici, kde mají v jízdě přednost. Na pravidla jízdy po nové cestě upozorňuje pouze jedna malá informační cedule. Ta je ale umístěna tak vysoko, že je při jízdě z auta velmi snadno přehlédnutelná.

„Ještě nikdy jsem neviděl, že by některý z řidičů před některou z křižovatek přibrzdil nebo dal dokonce přednost. Stejně tak jsem ještě neviděl ani žádného hazardéra, který by se odvážil přednosti využít a vjel do křižovatky proti rozjetému autu,“ kroutí hlavou nad netradičním značení Červinka ze Starého Města. Tvrdí však, že je jen otázkou času, než na silnici dojde k vážnější nehodě.

„Vždycky se najde někdo zatvrzelý, kdo bude chtít demonstrovat, že má v křižovatce přednost, a to i za cenu srážky. Bohužel se ale s pochopením u drtivé většiny řidičů zřejmě nesetká,“ dodává Červinka. Jeho domněnku potvrzuje i průzkum Slováckého deníku.

Ze třiceti projíždějících aut nepřibrzdilo před nepřehlednými křižovatkami u staroměstské obytné zóny Trávníky ani jedno.

Žádnou značku jsem neviděl

O tom, jaká pravidla platí na této cestě, nevěděl ani Roman Holomek z Polešovic. „Jedu sem za kamarádem, ale nějaké značky o přednosti v jízdě autům přijíždějícím zprava jsem neviděl. Říkáte, že u cesty je cedule s podobným upozorněním? Jsem tady asi podesáté, ale dosud jsem ji nespatřil,“ přiznal Holomek.

Starosta Starého města Josef Bazala tvrdí, že stávající dopravní řešení je tím nejlepším, které v této situaci mohli zvolit. „Vybrali jsme tu lepší variantu. V případě, že by byla souvislá cesta označena jako hlavní, bychom museli každou z bočních uliček vybavit značkami Dej přednost v jízdě a dalšími dopravními značkami označit cestu jako hlavní. Už nyní je v té lokalitě velké množství značek a další cedule by situaci učinily nepřehlednou,“ vysvětluje starosta. Současně však připustil, že pro neznalé řidiče může průjezd touto silnicí znamenat jisté problémy.

„Sázíme na to, že cesta slouží hlavně obyvatelům domů, které se tam nachází. A ti podmínky průjezdu znají. Navíc jsme ústí cesty opatřili cedulí, která řidiče upozorňuje, že se nachází na vedlejší cestě,“ dodal starosta, který tak cestu považuje za dostatečně bezpečnou.

Podobného mínění je i hradišťský policejní mluvčí Aleš Mergental. Ten podotkl, že na místních komunikacích jsou podobné úpravy povoleny.

Nehody se tam prý nestávají

„Nepamatuji si, že by v tom místě docházelo k nějakým nehodám. Situaci by tam neměli komplikovat ani cyklisté přijíždějící k cestě z bočních ulic. Pravou část silnice totiž lemuje cyklostezka, takže lidé na kolech by se na cestě vůbec neměli objevit. Bohužel je pravdou, že ji zhruba čtvrtina tamních cyklistů využívá,“ poznamenal Mergental.

Podobná cesta, která zpočátku mátla cyklisty i ostatní účastníky silničního provozu, se nachází v Jarošově. Zhruba kilometrový úsek chodníku je osazen desítkami značek. Ty se nacházejí u každého výjezdu z bočních ulic. Značení nabádá cyklisty, aby ve zhruba deseti úsecích sesedli z kola a dali přednosti dopravním prostředkům přijíždějícím zprava.

„Museli jsme brát ohled na stávající legislativu. Dopravní značky tam, i přes nesouhlas některých lidí, proto zůstanou. Lepší řešení jsme zkrátka nenašli,“ podotkl už před časem velitel hradišťských strážníků Vlastimil Pauřík.