Lokální „záplavu“ ale nezpůsobil déšť, nýbrž závada kašny, ležící leží v těsné blízkosti u obchodu. Na závadu upozornil pracovníky Hradišťských technických služeb redaktor Slováckého deníku.

„Jsme za toto oznámení vděční, protože pokud by závada trvala delší dobu, mohlo dojít ke značným ztrátám vody,“ poznamenal ředitel HRATESu (Hradišťské technické služby) Josef Krupa.

Závadu, podle jeho slov, „měly na svědomí“ ucpané trysky dvou chrličů vody. „Ucpal je kamenec. Tlak z ucpaného zařízení znásobil intenzitu gejzíru z volných trubek, což vedlo k tomu, že voda stříkala přes roubení kašny do okolí,“ vysvětlil Krupa.

Pracovníci Hradišťských technických služeb se v současné době v Uherském Hradišti starají o 12 kašen, které kontrolují každý týden. K závadám na těchto zařízení dochází ale podle jejich zkušeností pouze výjimečně.