VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vedoucí pošty: O svátcích se lidé začínají vracet k pohledům

Uherské Hradiště - Vedoucí uherskohradišťské pošty, čtyřicetiletý Jiří Suchánek (na snímku), je sice na současném místě jen tři měsíce, u České pošty však pracuje už šestnáctým rokem. Proto jsme mu položili několik otázek

17.5.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Tereza Bičanová

Mnozí mají ještě v živé paměti dlouhé fronty a desítky minut čekání na hradišťské poště. Čím to je, že dnes je není vidět?

V loňském roce se tady uskutečnily stavební úpravy. Otevřeli jsme novou halu, do které jsme přemístili část přepážek. Především tam našla nové místo specializovaná přepážka poštovní spořitelny, která vyžaduje prostor mimo hlavní dění a „důvěrnější obsluhu“ klientů. Opticky se tak podařilo dění rozmělnit na větším prostoru. Možná proto se lidem může zdát, že už nejsou u nás tak velké fronty. Navíc průběžně přijímáme organizační opatření.
Sledujeme, kdy je o služby větší a kdy naopak menší zájem. Tomu, jak se tento zájem v průběhu dne mění, jsme přizpůsobili otevírací dobu některých přepážek. Hromadným podavatelům, kteří podávají jak balíky, tak listovní zásilky u přepážek nabízíme možnost svozu zásilek, které pak zpracováváme v zázemí pošty.

Toto opatření pomohlo tomu, aby se i u balíkové přepážky netvořily fronty.

S rozvojem komunikačních technologií, jako je internet, neztratili lidé zájem o posílání dopisů či pohledů?

Opravdu klasické korespondence jakou známe z dřívějších dob ubývá. Dnes je většina zásilek v rovině občan úřad a úřad občan a firemní pošty. Souvisí to s rozvojem internetu a internetových obchodů.

Posílání pohledů má sice klesající tendenci, ale poslední Vánoce jsme zaznamenali menší nárůst klasické listovní korespondence. Lidé jsou zřejmě přehlceni informačními technologiemi a vracejí se k pohledům a u firem k novoročním přáním. Především posílání novoročenek roste rok od roku. V období vánočních svátků jako by se lidé zpět vraceli ke klasické korespondenci. Pohled či přání totiž není tak neosobní jako e--mail nebo sms.

Pošta má především při doručování balíků stále věští konkurenci, jaká je situace na Uherskohradišťsku?

Pošta má stále větší konkurenci prakticky ve všech službách. Je častý omyl naší veřejnosti, že máme na všechny služby monopol. Tento „monopol“ je velmi omezen a týká se jen úzkého druhu poštovních zásilek. Právě v případě balíků čelíme stále větší konkurenci jak našich, tak zahraničních firem. Daří se nám i přesto získávat nové zákazníky, což souvisí i s rozvojem internetových obchodů.

Je dnes těžké zajistit dostatek doručovatelů?

Co se týká naší pošty, máme nyní po dlouhé době plný stav. Je však problém sehnat člověka na doručování jak listovních, tak balíkových zásilek a je problém sehnat kvalitního člověka. Doručování zásilek je namáhavá a odpovědná práce, což většinu zájemců odradí.

Velkou pozornost vzbudila aféra se ztracenými zásilkami v Břeclavi. Jak zareagovali vaši zákazníci?

V souvislosti s kauzou břeclavských zásilek jsme zaznamenali zvýšení počtu reklamací. Setkali jsme se se zvýšeným počtem dotazů. Lidé se ptali po zásilkách, které čekali, aniž by je reklamovali. Za kauzu břeclavských zásilek se znovu veřejnosti omlouváme, jednalo se o ojedinělý případ v rámci České pošty. V současné době jsou adresátům průběžně zasílány nalezené zásilky spolu s omluvným dopisem a k zásilce jsou přibaleny známky v hodnotě 100 korun. Dále Česká pošta přijala nadstandardní opatření, která mají zamezit opakování podobného selhání. Co se týká běžných reklamací, jsou rovnoměrně rozděleny mezi listovní a balíkové služby, ale vzhledem k množství zásilek, které doručujeme, jde jen o zlomek.

Kompletní článek najdete v tištěném vydání Slováckého deníku a nově ve službě E-paper.

Počet zpožděných zásilek klesl

Přestože počet zásilek přepravených Českou poštou nebyl loni vyšší než v jiných letech, počet zpožděných zásilek vzrostl poměrně výrazně.

Zatímco v roce 2005 doručila pošta pozdě téměř čtyři procenta všech zásilek, minulý rok už to bylo skoro jedenáct procent. Podle výsledku testu Deníku, který ze 74 velkých pošt v republice posílal do centrální redakce v Praze doporučené dopisy, se zpozdilo pět zásilek. Podobně se loni zvýšil počet reklamací, z nichž drtivá většina se týkala právě pozdního dodání zásilky. Zatímco předminulý rok jich bylo přes pětačtyřicet tisíc, loni lidé podali těchto reklamací o třináct tisíc více.

Kvalitu a rychlost doručování ve své zprávě nedávno výrazně kritizoval také Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Ten České poště vytýkal, že neplní své právní povinnosti a dokonce poště hrozila od úřadu až dvoumilionová pokuta. Podle České pošty jsou vzhledem k celkovému počtu zásilek však pochybení spíše ojedinělá.

„Český telekomunikační úřad poskytuje řadu údajů, jistě ne úmyslně, které vytržené z kontextu nepodávají věrohodný obraz o České poště,“ říká tisková mluvčí České pošty Dita Václavíková. Přesto uznává, že výsledky České pošty nebyly loni ideální. „Zpožďování zásilek bylo naší největší bolestí v souvislosti se spuštěním nového sběrného přepravního uzlu v Brně, který se opravdu podepsal na celkovém čísle,“ připouští tisková mluvčí.

Autor: Milan Zámečník

17.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Semifinále Česká MISS hotel Augustiniánský dům Luhačovice
16

VIDEO: Jsme jako na Titaniku, říkají adeptky na Českou Miss

Blanka Rašticová při výkladu historie Uherského Hradiště.

Čaje před pátou v Hradišti přiblíží 760letou historii královského města

VIDEO: Na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Fanouškům se musím odvděčit slušnými výkony, vzkázal Navrátil

Uherské Hradiště - Jediná výrazná zimní posila fotbalového Slovácka Jan Navrátil dostala od kouče Levého podle předpokladu důvěru od začátku sobotního duelu s Jabloncem (0:0).

Probační a mediační služba pomáhá obětem trestných činů také v Uherském Hradišti

Stali jste se obětí trestného činu? Kladete si otázku, proč se to muselo stát zrovna Vám? Ovládají Vás pocity smutku, strachu, vzteku či nespravedlnosti? Nevíte, kam se obrátit o radu či o pomoc? Nejste v tomto sami!

AKTUALIZOVÁNO

Čaniga dostal 11,5 roku.Odvolá se?

Zlín – Okrádali stát na spotřební dani z lihu – výše způsobené škody dosáhla na 1,29 miliardy korun. Pavel Čaniga, bývalý jednatel Likérky Drak má strávit podle rozsudku krajského soudu ve Zlíně 11,5 roku ve vězení. Jeho kolega, šéf jedné z distribučních společností Likérky Drak Robert Sedlařík o rok a půl méně. Oběma soud nařídil také propadnutí majetku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies