VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plynulá plavba? Za čtyři roky

Zlínský kraj – Smutná zpráva pro vodáky: minimálně čtyři následující sezony se po Baťově kanálu z Kroměříže do Hodonína bez přestupů nesvezou.

12.1.2010
SDÍLEJ:

Baťův kanál brázdí loď MoravaFoto: Šárka Butnikošarovská

Pro plynulou jízdu totiž chybějí dvě plavební komory. V Bělově na Otrokovicku ji začne stavět Ředitelství vodních cest (ŘVC) České republiky nejdříve v roce 2012, v Rohatci u Hodonína v příštím roce.

Výstavba komory u bělovského jezu se posunula vloni o tři roky zejména kvůli námitkám ekologických aktivistů z regionu. Ministerstvo životního prostředí si na jejich popud vyžádalo od ŘVC velké posouzení stavby na životní prostředí včetně biologických průzkumů a posudku nezávislého experta.

„Zpracovanou dokumentaci EIA jsme již ministerstvu odevzdali. Během těchto dnů by ji mělo zveřejnit a začne lhůta pro připomínkování,“ řekl vedoucí oddělení rozvoje ŘVC Jan Bukovský.

„Stále nás ale čeká spousta administrativních záležitostí. Ministerstvo ještě musí určit experta, po jehož analýze se bude moci stavba znovu připomínkovat, případně veřejně projednávat,“ vysvětlil Bukovský.

Poznamenal, že teprve po tomto schválení bude stát moci zpracovávat dokumentaci a žádat o územní a stavební povolení.

Je však pravděpodobné, že se stavba za 182 milionů ještě odsune. Sdružení Unie pro řeku Moravu bude mít totiž i nyní k posudku podle jednoho z jejích mluvčích Miroslava Macha jistě námitky.

„Zatím nemám dokumentaci pročtenou, ale nějaké připomínky jistě předložíme. Hlavním cílem našich aktivit je neupravovat řeku Moravu pro potřeby motorové lodní dopravy, ale prosazovat její zpřírodnění,“ připomněl Mach.

Schválená zatím není ani změna územního plánu pro komoru, která má být nakonec blíž jezu.

Podle bělovského starosty Jiřího Přecechtěla došlo k drobné úřední chybě, která proces zpomalila. „Plán by měl být ale schválený za čtyři měsíce,“ upřesnil Přecechtěl.

Osobně by uvítal, kdyby se komora začala stavět co nejdříve. Obec totiž plánuje v místě ve spolupráci s investorem další turistické aktivity jako občerstvení a zřejmě půjčovnu kol a lodiček.

Plavební komoru v Rohatci u Hodonína za 125 milionů, která je již pro stavbu připravena, brzdí zase už rok a půl dohoda se sousedním státem. Dotčené pozemky se totiž nacházejí i na území Slovenska. „Podle posledních zpráv by měla být uzavřena v prvním kvartálu tohoto roku,“ přiblížil Bukovský z ŘVC.

Baťův kanál má v budoucnu nabídnout plynulý průjezd z Kroměříže do Hodonína v délce bezmála osmdesát kilometrů. Když ale nyní turista nasedne na loď v Kroměříži, může plout pouze k bělovskému jezu nad Otrokovicemi. Pokud chce v plavbě pokračovat až do Skalice na Slovensku, musí přestoupit do jiné lodě připravené pod jezem. Do Hodonína zatím vede pouze izolovaná vodní doprava z Rohatce a zpět.

„Tuto sezonu bude možné při plavbě Baťovým kanálem po řece Moravě zakotvit už v dvacíti přístavištích. Provoz zahájí další nové v Uherském Hradišti a dostavěno má být do května i přistávací místo pro lodě v Napajedlích na Pahrbku,“ doplnil projektový manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě Jiří Durďák.

Autor: Marie Šidlová

12.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Od čtvrtku do soboty budou na Buchlově probíhat Buchlovské noci s černou paní.
8

Noční prohlídky Buchlovské noci s černou paní podvanácté

Nehoda cyklisty. Ilustrační foto.

Cyklista v Topolné nadýchal přes tři promile alkoholu

Levý: Jdeme proti tankům s holýma rukama, budeme ale bojovat

Zatímco pražská „S“ utrácela na posily stovky milionů korun, 1.FC Slovácko se tradičně drželo při zemi. Trenéru Levému sice do kabiny přibylo pět nových hráčů, ty však nechce nazývat posilami. Alespoň prozatím.

Buchlovice budou žít už 16. česnekovým festivalem

Lidé, kteří se o poslední červencové sobotě nechají zlákat populárním XVI. ročníkem Festivalu česneku na zámku (a v městečku) Buchlovice, organizovaným Folklorní agenturou Buchlov, se mají nač těšit.

Před očima se mi sesypal dům, líčí silničář z Hulína

SERIÁL POVODNĚ 97´/ Stoletou vodu, která se na Moravu přihnala přesně před dvaceti lety, má stále v živé paměti i šestašedesátiletý Oldřich Gahura z Hulína. V sedmadevadesátém roce pracoval pod kroměřížskou správou silnic a na některé okamžiky své tehdejší služby nikdy nezapomene.

AKTUALIZOVÁNO

Po srážce s vlakem ve Vracově zemřel řidič osobního auta

Záchranáři, hasiči i policisté vyrazili v úterý krátce před jedenáctou hodinou k železničnímu přejezdu nedaleko vracovské základní školy. Po srážce vlaku s osobním autem zahynul člověk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení