Tedy moment, kdy je vůz v registru sice odhlášen předchozím majitelem, ale ten nový jej ještě nepřihlásil na sebe. S prvním červencovým dnem už totiž případný liknavý majitel nového vozu takový automobil na sebe přepsat nemůže a ten administrativně nadobro zaniká.

„I pokud by se jednalo třeba o sebelepší zánovní vozidlo, auto od dnešního dne zcela přestává existovat a není možnost, jak jej znovu přihlásit. Takové auto si jeho majitel může už jen vystavit jako veterána či odvést k ekologické likvidaci," upozornil na možné dopady aktuálních změn v registru vozů vedoucí Odboru dopravních a správních agend v Uherském Hradišti Jindřich Havelka.

Zároveň také potvrdil, že spousta lidí si nechala tuto povinnost „tradičně" na poslední chvíli a z toho důvodu zažíval registr vozidel v těchto dnech nápor, jaký už dlouho ne.

„Kamarád mě dnes doslova vytáhl do Hradiště, že potřebuje odvézt na registr vozidel. Musel si akutně přepsat vůz na sebe, aby s tím neměl v budoucnu problémy. Je tady ale hrůza lidí, čekali jsme ve frontě více než hodinu, než jsme se dostali na řadu. Teď je konečně vevnitř a vyřizuje," popsal úřednické martyrium na hradišťském registru v úterý 30. června Martin Pokorný z jedné z obcí na Uherskohradišťsku.

A že tato dvojice nebyla v čekárně registru vozidel ani zdaleka jediná, potvrzují sami úředníci.

„V posledních třech týdnech byl tento úřad doslova v obležení. Čekací doba nezřídka přesáhla i jednu hodinu. Prodloužili jsme sice pracovní hodiny, nicméně úředníci oproti běžným dnům samozřejmě zvládnou obsloužit jen omezené množství zájemců navíc," popsal poslední dny registru vozidel Jindřich Havelka.

Počet vozidel, který na okrese Uherské Hradiště k 1. červenci zcela zaniká, vysoce převýší počet dvou tisíc.

„Zatímco na začátku roku jsme měli v mezipřevodu skoro tři a půl tisíce vozů, v současnosti jich je 2719," sdělil aktuální statistiky mluvčí uherskohradišťské radnice Jan Pášma.

Tento současný stav se podle slov Jindřicha Havelky ještě o několik desítek vozů sníží s tím, jak budou postupně přicházet údaje z okolních registrů. Číslo však zůstane vysoko nad dvěma tisíci. Drtivá většina těchto zanikajících vozů podle jeho odhadu už nejspíš neexistuje.

„Půjde o vozy, které už pravděpodobně byly rozprodány na náhradní díly či z jiného důvodu už prostě nejsou. Jejich majitelé pak víceméně jen na tento jejich administrativní zánik čekali. Bohužel nějaké malé procento bude dost možná i těch, kteří mezipřevod administrativně zanedbali a o svůj vůz prakticky přijdou," nastínil nejčernější varianty Jindřich Havelka. Kolik takových případů nakonec bude, ukážou až následující týdny.

Zákonná lhůta k přihlášení vozidla novým majitelem je dle aktuální legislativy deset dnů. Tuto lhůtu však podle slov úředníků řada nových vlastníků ignorovala a nezřídka docházelo k přihlášení vozidel i po měsících či letech. Razantní opatření, vztahující se k 30. červnu, mělo tak databázi „pročistit" od dlouhodobě neprovozovaných a neexistujících vozů. Registr v Uherském Hradišti aktuálně eviduje 57429 vozidel­.