VYBERTE SI REGION

Na kilometru Baťova kanálu zpevňují břehy. Zahájení sezony není ohroženo

Babice, Huštěnovice – Zbývají necelé dva měsíce do zahájení plavební sezóny na Baťově kanále. Povodí Moravy i letos pokračuje v úpravách, které mají za cíl pomoci provozovatelům přitáhnout ještě více turistů a udržet vodní cestu v dobrém stavu. Plavební a závlahový kanál se momentálně upravuje mezi komorami v Huštěnovicích a Babicích.

27.2.2016
SDÍLEJ:

Povodí Moravy i letos pokračuje v úpravách, které mají za cíl udržet vodní cestu v dobrém stavu. Plavební a závlahový kanál se momentálně upravuje mezi plavebními komorami v Huštěnovicích a Babicích u Uherského Hradiště. Foto: DENÍK/Vojtěch Trubačík

SLEDUJEME Baťův kanál, využití, rekreace, sociální zázemí

Nejstarší části vodního díla byly postaveny mezi lety 1934 a 1938. Od té doby jsou nutná jak pravidelná údržba, tak i rozsáhlejší opravy. „Mezi plavební komorou Huštěnovice a Babice v úseku dlouhém zhruba 1100 metrů jde o stabilizaci břehů přírodě blízkým materiálem, tedy záhozovým kamenem. Práce jsou komplikované a ztížené nedostupností terénu a existencí cyklostezky na pravém břehu, kdy všechny práce včetně dopravy materiálu musí být prováděny z jednoho břehu," popsala současné opravy mluvčí Povodí Moravy Gabriela Tomíčková.

Ještě před zahájením plavební sezóny se dočká opravy i plavební komora v Babicích. „Jde o opravu spár obkladového zdiva, opravu betonů a výměnu těsnění vzpěrných vrat plavební komory," informovala Gabriela Tomíčková. „Práce budou ukončeny zhruba do poloviny května. Otevření plavební sezóny a provoz nebude omezen," dodala Tomíčková.

Úpravy se týkají především jmenovaných obcí. „Stavební práce do chodu Babic přímo nezasahují, kanál je vypuštěn mimo obec. Nijak není omezená ani doprava," okomentovala současný stav místostarostka Babic Miroslava Maňásková. Údržba je ale podle ní potřeba. „Může být přínosem pro cestovní ruch a vodní turistiku," dodala. Omezení běžných provozních podmínek nevnímají ani obyvatelé obcí. „Určitě to není nic hrozného, je to jako oprava silnice, udělat se musí. Několik let zpátky zpevňovali břehy kanálu v úseku Spytihněv – Babice. Cyklostezce na břehu tak nehrozí podemletí a poškození. Během posledních let opravilo Povodí Moravy z dotací spoustu přístavišť a zpříjemnilo tak kotvení pro zákazníky. Chybí mi jen osvětlení cyklostezky v některých úsecích," řekla obyvatelka Spytihněvi.

Na novou plavební sezónu se pomalu chystají i provozovatelé půjčoven lodí, kteří změny a pravidelné udržovací opravy kanálu vítají. „Momentální změny akceptujeme, jsou jak pro dobro provozovatelů, tak i návštěvníků. Povodí nám navíc všechny změny hlásí na každoročním setkání," komentoval úpravy předseda spolku Půjčovna lodí Staré Město a jednatel společnosti Přístav Staré Město Zdeněk Klečka. „Jsme rádi, že Povodí Moravy má pracovní loď," uvedl jednatel půjčovny Hamboot Stanislav Hampala. Plavební sezóna začne 1. května a skončí 30. září. „Plánujeme pro turisty i novinky, ale zatím jsou nepotvrzené. Jedná se o divadelní loď, ale představení a detaily ještě nejsou dohodnuté," láká Stanislav Hampala.

Situace se na vodním díle rok od roku zlepšuje. Potvrzují to jak provozovatelé, tak i samotní návštěvníci. „V poslední době přibývá plavidel a přístavů i se zázemím, například přístaviště v Petrově, které je největší. Pomáhá i cyklotrasa," sdělil důsledky zlepšování podmínek pro podnikání Zdeněk Klečka. Baťův kanál v poslední letech prodělal několik úprav, které mají za cíl přitáhnout do regionu návštěvníky. „Prošel mnoha změnami. Úpravami se přibližujeme k holandskému vzoru, ale ještě je třeba udělat spoustu práce. Určitě to ale přitáhne návštěvníky. Stále je co zlepšovat, třeba v oblasti infrastruktury," míní Stanislav Hampala. 

Autor: Kateřina Praisová

Autor: Redakce

27.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Jelenů ubylo, říje někde ani pořádně nezačala

Slovácko - Jelenů výrazně ubylo. To je zjištění myslivců z Chřibů. „Jelen jako takový u nás začíná být vzácnou zvěří," posteskl si Miloš Peška, vedoucí Lesního družstva Osvětimany. Letošní říje nejen v Chřibech, ale třeba i v některých oblastech Bílých Karpat ještě pořádně ani nezačala, stát se tak přitom mělo už v polovině září.

Dobrá vůle vyústila pro zakoupení vozíku pro postiženého Tomáše

Bílovice - Když bylo nejstaršímu synovi Ondřejovi dvaadvacet let, mladšímu Tomášovi devatenáct let a nejmladší Elišce jedenáct, žila dvaačtyřicetiletá Irena Horehleďová ještě poměrně spokojený život. Přestože už tehdy byla matkou samoživitelkou a většinu své pozornosti věnovala Tomášovi postiženému od narození mozkovou obrnou, díky pomoci nejstaršího syna ji netížila hmotná nouze jak pro sebe, tak pro oba zbylé potomky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies