„Je to katastrofa. Tento týden jsem měla tu smůlu, že jsem musela zavítat do místní pobočky dvakrát a pokaždé jsem minimálně tři čtvrtě hodiny čekala, a to jsem nešla v odpoledním návalu," kroutila hlavou Hradišťanka Oldřiška Janků.

Podle jejich slov je na vinně číselný vyvolávací systém pošty, který nefunguje úplně ideálně.

„Zdá se mi, že čísla nejdou po sobě, a tak často ti, co stojí v řadě za mnou, jsou vyvoláváni dříve. Navíc obsluha pobočky někam odskakuje, což jí právě systém čísel umožňuje. Kdyby se tvořily řady přímo u přepážky, pracovnice by viděly, že je nával a odejít by si nedovolily," zauvažovala.

Sama si přitom nejednou zahrávala s myšlenkou, že si bude chodit vyřizovat poštu do okolních poboček bez číselníků.

Čas na poště v Uherském Hradišti tak ušetří pouze ti, kteří dokáží s dostatečným předstihem předvídat, kdy ji budou muset navštívit.

„Po pracovní době je doba čekání pochopitelně delší než dopoledne nebo těsně po poledni. Myslím si, že jiný systém ani není možné zvolit a já osobně jsem s ním spokojený. Přece jenom musí každý počítat jak v dopravě, tak třeba na poště, že se při špičce budou tvořit kolony. I proto raději chodím na poštu před dvanáctou," odmítl vinit fungování České pošty z dlouhý prostojů Ludvík Straka z Jarošova.

S podobným systémem přitom nikdy neměli problémy v České spořitelně, která jej už deset let praktikuje na svých pobočkách. I tam však doznal za dobu svého fungování výrazných změn.

„Zavádíme jej převážně do větších poboček případně tam, kde nás navštěvuje více klientů. V současnosti nicméně přecházíme na osobnější kontakt, kdy se zákazníkem dopředu domluvíme schůzku," poodkryla změny týkající se poboček České pojišťovny její mluvčí Kristýna Havlingerová.

Ačkoliv jsou s fungováním systému na České poště spokojeni, i tam má dojít v nejbližší době k výrazným změnám. Zdali však vyřeší problém s dlouhými prostoji je otevřenou otázkou.

„Vyvolávací systém na uherskohradišťské pobočce je nainstalovaný od roku 2009. Tyto technologie na pošty umísťujeme podle toho, zda je jejich přítomnost efektivní. V současné době také zavádíme na vybraných místech systémy nové generace, které obsahují zákaznický stojan se zcela novou grafickou podobou a možností volby ze čtyř jazyků," dodal mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Největší změnou by tak měla být možnost pracovat s čárovými kódy zásilek.

„Novinkou bude také poskytovat možnost načítat čárové kódy z výzev nebo displeje mobilního telefonu. Po jeho načtení si zákazníci ověří dostupnost zásilky na poště a automaticky obdrží pořadový lístek k požadované službě," informoval Matyáš Vitík.