Proměna přemostění mezi Uherským Hradištěm a Starým Městem přijde bezmála na čtyři miliony korun

Buďto po vzdálenějším silničním mostě, anebo po lávce železniční. „Nic jiného mi ale stejně nezbude," konstatovala nutnost využití objízdných tras Hana Malůšková.

Představitelé Uherského Hradiště i Starého Města se dohodli na společném postupu při opravách na sebe navazujících lávek, z nichž každá patří jinému z obou měst.

„Rozhodli jsme se pro společný výběr stavební firmy, bude to jednodušší pro zařízení staveniště či pro koordinaci jednotlivých prací.

Stejně tak bude pro veřejnost přijatelnější, pokud se na obou lávkách uskuteční práce zároveň v rámci jednoho jejich uzavření," přiblížil výhody vyplývající ze společného postupu obou měst místostarosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.

Obě lávky jsou totiž nejen bohatě využívány obyvateli obou měst při jejich každodenních cestách, ale vede jimi také důležitá trasa cyklostezky číslo 47.

Dělníci zahájí stavební práce na obou lávkách v pondělí 4. srpna. Protože je podle úředníků technicky nemožné je opravit za provozu, dojde po dobu prací k jejich úplnému uzavření.

„Děkujeme pěším i cyklistům za pochopení, odměnou jim za tři měsíce bude velmi komfortní přechod přes lávku s betonovým povrchem," slíbil veřejnosti uherskohradišťský místostarosta Stanislav Blaha.

Technický stav obou mostů nebyl ideální už delší dobu.

„Lávka přes řeku Moravu byla dlouhodobě v nevyhovujícím stavu a byla často opravována pouze dílčím způsobem. Město Uherské Hradiště se ale nechtělo pustit do celkové rekonstrukce dříve, než dosáhne na dotační peníze a také bez součinnosti na opravě související lávky přes Baťův kanál ze strany Starého Města. Nyní se uskuteční obě akce současně," vysvětlil letošní práce na obou lávkách mluvčí uherskohradišťské radnice Jan Pášma.

„My jsme naši lávku opravovali průběžně, v poslední době jsme na ní měnili nějakých deset desek, ale že lávka potřebuje celkový zásah, to na ní vidí každý. Vítáme proto podobný postup společně s Uherským Hradištěm," doplnil hradišťského mluvčího starosta Starého Města Josef Bazala.

Práce na lávkách potrvají do 31. října. Oprava přemostění přes řeku Moravu vyjde město Uherské Hradiště na 2,4 milionu korun, do lávky přes Baťův kanál bude Staré Město investovat 1,4 milionu korun. Celkově tak opravy přijdou na 3,8 milionu korun. Celkem 84,7 procenta z těchto nákladů pokryjí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.