Důvodem jeho mínění byl především nový „chodníkový“ zákon, který povinnost udržovat ulice ukládá přímo městům a obcím. „Prozatím skutečně situaci zvládáme. Počasí v našem regionu totiž nebylo tak extrémní, jako v okolních okresech a krajích, takže prozatím žádné větší komplikace nenastaly,“ podotkl Krupa. Jeho muži ale kvůli sněžení a ledovce drželi v uplyulých dnech nepřetržité služby a střídali se v terénu ve dne a v noci. „Technika také nezvládne všechno. Například na očištění přechodů pro chodce a autobusových zastávek museli nastoupit pracovníci naší firmy osobně,“ dodal Krupa. O úklid vozovek v Uherském Hradišti se starají tři osádky sypačů s radlicemi. Chodníky udržují tři multikáry vybavené rovněž radlicemi. „Více techniky bychom už nezvládli. Vykonáváme práce na základě objednávky města a pokud by nám město zakoupilo novou techniku, museli bychom přijmout i další pracovníky,“ vysvětlil Krupa, podle kterého jsou při úklidu největším problémem výše položené úseky města. „Při sněžení a mrazu je průjezd těmito místy často komplikovaný. Když tam navíc řidiči v užších uličkách ještě parkují tak, že neumožňují průjezd našim vozům, nemáme šanci se tam dostat,“ poznamenal Krupa.

Nástrahy zimy se ale i přes snahu pracovníků technických služeb výrazně podepsaly na práci zdravotníků. Ani letos totiž nechybí četné pády lidí na chodnících a další úrazy. „Naši lékaři na traumatologickém oddělení denně ošetří zhruba třicet až padesát osob. Nejčastěji se jedná o vyvrtnuté kotníky zlomeniny dolních a horních končetin a drobnější úrazy způsobené pádem,“ sdělil mluvčí hradišťské nemocnice Jan Hrdý.

Nejnáročnější údržba chodníků je, podle zástupců hradišťského městského úřadu, v centru města. „Je tam vysoká frekvence chodců a dochází k ušlapání čerstvě napadaného sněhu ještě před provedením zásahu. V těchto místech je nutný vysoký podíl ruční údržby, protože kvůli omezeným šířkových parametrům tam neprojede vozidlo s radlicí,“ vysvětlil pracovník radnice Radim Šupka.

Úředníci i pracovníci technických služeb se každoročně potýkají s řadou stížností, týkající se zimní údržby. Ve srovnání s minulými obdobími je ale letos počet podobných podnětů a stížností. „Na odboru dopravy jsme letos zaznamenali dva telefonické dotazy týkající se pořadí, v kterém je chodník u konkrétního domu udržován a dvě telefonická upozornění, že komunikace před domem není uklizena. Obdrželi jsme také dvě telefonická a jedno e-mailové upozornění, ke sjízdnosti konkrétní komunikace. Oficiální stížnost zatím není na odboru dopravy evidována,“ dodal Šupka.

Z původních 66, 4 kilometrů chodníků musí představitelé města v souvislosti s novým zákonem nechat letos ošetřit 105 kilometrů a 64 kilometrů vozovek. Ročně město do zimní údržby investuje zhruba 2,5 milionů korun. Letos se počítá s nárůstem nákladů až o další dva miliony.