Slavnostní vyhlášení výsledků se uskutečnilo v pátek dopoledne v hlavním sále Valdštejnského paláce v Praze. Diplom a věcnou cenu převzal z rukou senátora Petra Šilara místostarosta Uherského Hradiště Zdeněk Procházka.

„Naše nádraží je reprezentativní a důstojnou vstupní branou do Uherského Hradiště. Tím, že město v roce 2004 spolufinan­covalo rozsáhlou rekonstrukci budovy, vyjádřilo, jak velmi si objektu cení a co pro něj znamená. Věříme, že ocenění přispěje dalšímu přílivu turistů do našeho města,“ poznamenal po vyhlášení výsledků Procházka.

Výjimečnost a krásu nádražního domu dokladuje též jeho historie a ryze slovácký vzhled. Pochází z roku 1930 a autorem jeho podoby se tehdy stal Miloš Fikr, který projektoval rovněž výpravní budovu v Uherském Brodě.

Obě jsou přitom identické, pouze zrcadlově obrácené. Ta hradišťská byla poprvé otevřena 12. října před 81 lety. Poutavou výzdobu folklorních motivů navrhla Růžena Falešníková z Tasova. Vnější dekoraci také sama realizovala, s tou venkovní jí pomáhal Theodor Zapletal.

„Budova uherskohradišťského nádraží je postavena v neovernakulárním stylu místním stavitelem Otakarem Jedličkou,“ připomněl další detaily z historie nádražního objektu architekt města Uherské Hradiště Aleš Holý. Na jeho vítězství jsou pyšní zejména ti, kdo tam denně působí.

„Je to ohromné. Mám z toho vítězství moc dobrý pocit. Tato krásně vymalovaná a historicky hodnotná budova si ocenění určitě zaslouží,“ řekl Josef Vojtek, který už deset let provozuje u tamního perónu trafiku.

Podobný náhled má také hradišťský místostarosta Stanislav Blaha. „V některých jiných městech jsou prostory kolem nádraží ostudou, u nás se jedná jednoznačně o chloubu,“ připomněl místostarosta Stanislav Blaha.

„V letech 2005 – 2006 jsme zrekonstruovali prostory přiléhající k nádraží z jihu, kde vzniklo stěžejní záchytné parkoviště města, letos zrekonstrujeme také severní část přednádražního prostoru, kde bude rovněž zbudováno velké a komfortní parkoviště. Místo bude vybaveno novým chodníkem směřujícím k nádraží ze severní strany, součástí rekonstrukce se stane také výsadba zeleně a výstavba nového veřejného osvětlení. Na lokalitě kolem nádraží nám velmi záleží, neboť tudy cestující proudí do historického centra města,“ vysvětlil Blaha.

Hradišťská železniční stanice vyhrála počtem 762 z celkových 2358 hlasů. Do celé soutěže lidé nominovali 136 nádraží a zastávek, z nichž potom vzešlo deset finalistů. Mezi nimi byly kromě Uherského Hradiště ještě Měchenice, Holubov na úpatí hory Kleť, nádraží Horažďovice předměstí, stanice Merklín, Rynoltice, Martinice v Krkonoších, Hořice v Podkrkonoší, Hnojník a Boskovice.

Zvláštní uznání získala stanice Dubí v Krušných horách. Nádraží je tam vyzdobeno mimo jiné dřevěnými modely vagónů a parních lokomotiv. Stejné ocenění získala i zastávka Kaproun, jež je známá díky postavě fiktivního všeuměla a vynálezce Járy Cimrmana, který tam prý byl v roce 1900 vyhozen z vlaku.