VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chátrající lávka radní nezajímá

Kunovice - Dlouhé roky chátral a chátrat bude zřejmě dál, tak se rýsuje budoucnost starého mostku přes Olšavu naproti bývalého LETu v Kunovicích. Přestože o akutním stavu frekventované lávky Slovácký deník informoval už před několika měsíci, k opravě se stále nemají zástupci Kunovic, Uherského Hradiště ani společnosti Aircraft Industries, jejíž zaměstnanci jej nejčastěji využívají.

31.8.2008
SDÍLEJ:

Stav staré lávky přes Olšavu označují lidé jako kritický.Foto: DENÍK/Michal Červinka

„Most je v žalostném stavu už několik let. Asi se čeká, až si na něm někdo opravdu zlomí nohu nebo se zraní ještě hůř. Na úřadech se pořád řeší milionové zakázky, ale aby někdo za pár korun vyměnil shnilé desky, to ne,“ postěžoval si Martin Lembák, jeden z mnoha cyklistů, kteří mostek využívají.
Část dřeva před časem neznámý dobrodinec vyměnil. Ke generální opravě lávky se ale skutečně nikdo nemá. Potvrdila to vyjádření několika dotčených stran.

První z nich, od které by lidé čekali největší aktivitu, je Městský úřad v Kunovicích. Tamní radní ale rozbitý mostek příliš nezajímá. „Lávka je součástí cyklostezky vedoucí z Hradiště. Domluvili jsme se proto s tamními zástupci, že o vše, co je na pravém břehu včetně mostku, se budou starat oni. Vše, co je na levém břehu, máme na starosti my,“ upřesnil kunovický starosta Jiří Vařecha.

Rekonstrukci by si podle něj lávka určitě zasloužila. Momentálně to ale v plánu nikdo na kunovické radnici nemá. „Aktuálně máme spoustu jiných projektů. Necháváme to tedy spíše na Hradišti. Příkladů dobré spolupráce s městem je dost, a proto věřím, že vyřešíme i tuto opravu,“ doufá starosta.

Jeho nadšení ale oporu v zástupcích hradišťské radnice nenachází. Ti totiž dávají od celé věci ruce pryč. Na otázky ohledně opravy a odpovědnosti za stav lávky odpověděla mluvčí městského úřadu Petra Zemčíková velmi stroze. „Mostek přes Olšavu není ve vlastnictví města. O žádné dohodě o jeho převodu nevíme,“ reagovala mluvčí.

Přesto je otázka vlastnictví lávky také důležitá. Stále se totiž spekuluje o tom, kdo je majitelem mostku. Podle dostupných informací mají jeho vybudování na svědomí pracovníci bývalého LETu. Ti jej ale dali údajně postavit „načerno“. Proto dnes oficiálního vlastníka asi nikdo nenajde.

To potvrzují i záznamy o majetku kunovické společnosti Aircraft Industries, která sídlí v prostorách bývalého LETu. „Lávka není nikde ve smlouvách uvedená jako náš majetek. Proto se k opravě nechystáme. Osobně o této věci ale nevím vůbec nic, takže je zbytečné o čemkoli dalším spekulovat,“ zmínil generální ředitel společnosti Lubomír Hartmann.

Zachránit lávku by mohl také provozovatel občerstvení v jeho těsné blízkosti. Toho se ale redaktorovi Slováckého deníku nepodařilo kontaktovat.

Související článek:

Rozpadne se kunovický mostek? aneb Nehas, co tě nepálí

Autor: Michal Červinka

31.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dobrovolníci vyběhali Diakonii 20 tisíc a spálili téměř 700 tisíc kalorií.
16

Dobrovolníci vyběhali Diakonii 20 tisíc a spálili téměř 700 tisíc kalorií

Průtah Nivnicí změní povrch.
4

Z průtahu Nivnicí zmizí kostky

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Jakub Vágner ve Starém Městě vyprávěl o Amazonii

"Nejhorším ze všech zvířat v Amazonii jsou pro mě motýly. Největší nebezpečí vám tam hrozí od těch, co nejsou vidět, jako jsou bakterie, paraziti," nechal se slyšet sportovní rybář Jakub Vágner.

AKTUALIZOVÁNO

Police hledá svědky nehody motorky v Kostelanech

Prudké brzdění mělo za následek pád motorkáře i jeho spolujezdkyně v Kostelanech nad Moravou. Nehoda se stala v neděli 23. dubna u fotbalového hřiště těsně před zápasem mezi týmy Kostelany nad Moravou a Ostrožská Lhota.

Dálnici z Otrokovic do Babic by mohli začít stavět už příští rok

VIDEO / Psal se rok 1963, když v ČSSR naplánovali čtyřproudou silnici H55 z Olomouce do Břeclavi a dál ke státní hranici. Od té doby sice její část otevřeli, ale stále jí převážná většina chybí.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies