VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve Zlíně vyrostou dva komplexní přepravní uzly. Jeden i v Přílukách

Zlín - Město Zlín se chystá na důležité dopravní změny. Pozornost se upíná především k rekonstrukci vlakového nádraží, která bude skutečnou megaakcí.

9.3.2017
SDÍLEJ:

VELKÉ ZMĚNY. Doprava v Příluku se výrazně promění. Vznikne nové napojení směrem k průmyslovému areálu a vznikne i nový přestupní bod pro cyklisty, městskou, meziměstskou a železniční dopravu.Foto: DENÍK

Investice poputují nejen do hlavního nádraží, ale také do Přílukách. Tam vznikde nová železniční stanice i parkoviště.

„Jsem velmi rád, že se daří koordinovat renovaci nádraží se správou železnic a zejména mám radost, že se podařilo dosáhnout shody se společností ZGroup, která vlastní podstatnou část autobusového nádraží," popsal Karel Říha z odboru dopravy magistrátu.

Město v současné době kroky úzce koordinuje tak, aby se fyzicky přestavba terminálu mohla zahájit v roce 2019.

NIC TAKOVÉHO SE TADY NEODEHRÁLO ROKY

Dvanáct miliard korun je již připraveno, schází dokončit a schválit stavební povolení. Nejen že se zkvalitní obsluha, ale dořeší se i mimoúrovňové křížení křižovatek na železnici, bude revitalizovaný prostor nádraží, terminál, pravidelné napojení Zlína s dalšími městy.

ČTěte také: Nové přechody pro chodce v centru Zlína jsou v plánu. Kde budou?

„Je to obrovská změna pro chod města, která nemá srovnání s ničím, co se tady odehrálo v posledních letech," tvrdí Karel Říha a upozorňuje, že celý projekt je velmi složitý.

„Je potřeba táhnout za jeden provaz, musíme spolupracovat a pomoct správě železnic v maximální míře," konstatuje.

Budování zřejmě začne nejpozději v roce 2020 a hotovo by mělo být do roku 2023, mimo jiné i proto, že do té doby lze čerpat evropské dotace.

Výrazné dopravní změny se ale odehrají také v Přílukách, kde dojde nejen k novému napojení na průmyslovou zónu, ale také zde vznikne významný přestupní bod s novou vlakovou zastávkou i odstavným parkovištěm.

„V místě stávajícího mostu z I/49 směrem do Příluk bude v budoucnu pouze most pro pěší a cyklisty," popsal Karel Říha. Napojení pro auta bude řešeno mimoúrovňově sjezdem mezi průmyslovou zónou a starými Příluky.

MÍSTNÍ: NOVÝ VJEZD MĚL BÝT UŽ DÁVNO

Místní jsou z tohoto řešení nadšeni. „Most se kýve, každou chvíli vypadá, že neudrží tíhu kamionů, které přes něj jezdí do průmyslové zóny," popisují jednohlasně.

„Jsme opravdu rádi, že město vybuduje nový vjezd do průmyslového areálu, už to mělo udělat dávno," tvrdí Albert Sedláček. „Že ale vznikne i přepravní uzel, jsem vůbec nevěděl," dodává.

Čtěte také: Řidiči stále chybí. Zvýšily se přesčasy

U příluckého mostu totiž dojde k dalším zásadním úpravám.

„V projektu rekonstrukce železnice se počítá s novým peronem, který bude mezi železnicí a silnicí," popsal pro Deník Karel Říha s tím, že jednání s železnicí byla velmi náročná, nakonec ale dospěla ke zdárnému výsledku.

PŘEPRAVNÍ UZEL

V Přílukách tak vyroste zastávka, která bude společná pro vlaky i příměstské autobusy, a bude tak možné pohodlně přestupovat nejen z vlaku do autobusu a naopak, ale také využít připravené cyklostezky nebo odstavit na kraji Zlína auto a pokračovat jiným dopravním prostředkem.

„Hledáme zde nyní vhodnou lokalitu pro parkování a odstavování vozidel," vysvětlil Karel Říha. Současně se upraví také stávající točna pro městskou dopravu a zvýší se bezpečnost chodců při přecházení.

Realizace by se mohla odehrát velmi brzy.

„Už na jaře chceme řešit dokumentaci pro vydání územního řízení," předpokládá radní Josef Novák.

Výstavba komplexního dopravního uzlu a současně vybudování zcela nového vjezdu do průmyslové zóny jsou však investicí za několik desítek milionů korun, proto bude město usilovat o dotace.

Do konce volebního období by vedení Zlína rádo připravilo podrobnější dokumentaci včetně územního řízení a stavebního povolení. V lokalitě se již letos postaví cyklostezka od mostu až do Klečůvky.

Nová cyklostezka Hlavní trasa novostavby stezky pro chodce a cyklisty se společným provozem má celkovou délku 4248 m a základní šířku 3,0 m. Je trasována na pravém břehu řeky Dřevnice. V nezbytném rozsahu bude provedena rekonstrukce návazných ploch. Součástí je též propojka na ulici U Tescomy v délce 130 m. Po délce celé cyklostezky bude osazeno též nové veřejné osvětlení.

Čtěte také: Podjezd v Dlouhé ulici často komplikuje dopravu. S opravou se počítá až s tratí 

MARCELA KANIOVÁ

Autor: Redakce

Místo události:
9.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Ujíždějícího řidiče nezastavila ni střelba, konečnou byla až slepá ulice

Jolana Voldánová

Reportérku už hrát nechci, ale tu mrtvolu, o které se mluví, bych brala

Holešovská Regata letos slibuje opět přehlídku hvězd

Už za necelé dva měsíce se v zahradách Zámku Holešov rozezní hudba a přítomní diváci si budou moci užít nejen ji, ale také jedinečné prostředí zámecké zahrady, nebo bohatý doprovodný program festivalu, tradičně připravený bezplatně pro malé i velké návštěvníky. Uskuteční se již 7. ročník největšího rodinného festivalu u nás Holešovská Regata, a to ve dnech 16. a 17. června 2017.

AKTUALIZUJEME

Kam o víkendu: Na Den Země, na bitvu o Bílé Karpaty, na pálení čarodějnic

Vyberte si z naší nabídky kulturních, sportovních a společenských akcí. Kompletní servis akcí naleznete v tištěné verzi pátečního vydání Slováckých novin.

Ptejte se primáře Vladimíra Řiháka, jak si chránit svoje plíce

ON-LINE ROZHOVOR / Co dělá s plícemi cigaretový kouř? Jak poznat, že s plícemi není něco v pořádku? Proč už není nutné děti očkovat proti tuberkolóze? S jakými zajímavými případy se během své mnohaleté lékařské praxe setkal?

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies