Leoš Novotný junior se totiž stává velkým hráčem na poli vlakové dopravy. Právě on stojí za společností, která na páteřní trasu mezi Ostravou a Prahou pošle nové vlaky. Jmenují se LEO Express a začnou jezdit v prosinci letošního roku.

„Doprava je jedna z nejperspektivnějších oblastí podnikání v republice, protože je to jeden z posledních oborů, kde neexistuje soukromá konkurence. Inspiroval jsem se v zahraničí,“ nechal se slyšet sám Leoš Novotný. Vstup nového dopravce na trh bude znamenat nejenom další výrazné navýšení počtu spojů na této trase, ale v rámci konkurenčního boje určitě i další snahy všech dopravců. Především o zvyšování komfortu pro cestující, ale přitom udržování co možná nejnižších cen jízdného.

Od letošního prosince chce dopravce začít jezdit na trati Ostrava Praha osmkrát denně v každém směru. Do budoucna potom plánuje rozšíření i na střední a východní Moravu. Cestující by se tak mohli dočkat nového spojení například na trase z Brna do Břeclavi.

„Chystáme se lidem nabídnout dosud nebývalé pohodlí a velmi kvalitní služby. Cenu jízdného přitom budeme mít srovnatelnou s konkurencí,“ řekla Deníku Renata Dobiášová, mluvčí společnosti LEO Express. Nový soukromý dopravce už v těchto dnech převzal první z pěti vlakových souprav, které by na páteřní tuzemské trati měly jezdit. Jde o zbrusu nový vlak Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Celkem za tyto soupravy zaplatí jednu a půl miliardy korun.

„Plně klimatizovaná souprava nejmodernější hliníkové konstrukce pojme celkem 237 sedících pasažérů. Zákazníkům poskytne velký komfort pohodlné polohovatelné sedačky, velmi nízkou hlučnost nebo bezbariérový přístup, ale i všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny,“ doplnil ředitel LEO Expressu Viktor König. Právě internet na palubě vlaku byl jedním z taháků, se kterým loni v září vstoupila na tuzemskou železnici společnost RegioJet. Ta nyní mezi Ostravou a Prahou provozuje pět spojů denně v každém směru, od ledna přitom přidala další vozy k jednotlivým soupravám, aby navýšila kapacitu svých žlutých vlaků.

„Poptávka po našich spojích je vysoká, proto jsme zvýšili kapacitu stávajících vlaků. Od 20. února navíc přidáme v každém směru dva nové spoje, během jara pak přidáme ještě další dva spoje, čímž se dostaneme na zatím konečný počet devíti vlaků v každém směru,“ přiblížil rozšiřování žlutých vlaků mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

S vylepšeními svých vlaků přicházejí i České dráhy, které dlouhou dobu těžily ze svého dominantního postavení na kolejích. „V průběhu letošního roku bude zavedeno wi-fi ve vlacích Pendolino. Půjde o mnohem kvalitnější systém, než poskytují spoje RegioJet. Dále budeme v průběhu letošního roku uvádět do provozu moderní restaurační vozy a plánujeme novou gastronomii,“ slíbil novinky Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah (ČD).

Modernizací podle něj procházejí i starší vlaky, aby vyhovovaly současným požadavkům. Zajímavou novinkou ve vlacích ČD je pak třeba takzvaný dámský oddíl vyhrazený pro samostatně cestující ženy, které vyžadují pocit většího bezpečí.