Přilákal je sem šestnáctý ročník tradiční mezinárodní soutěže s názvem Veteráni Moravským Slováckem, jehož pořadatelem byl Slovácký veteran car club Uherské Hradiště.

Byla to přehlídka věčné elegance na dvou nebo čtyřech kolech. A bylo jedno, jestli s historickými vozidly a motocykly přijeli ti, co mají třicet či čtyři let, nebo ti, co mají na svých bedrech sedm křížků. Všichni to byli nadšenci, kteří mnohdy svýma rukama dovedli vykouzlit z hromady plechu svou trpělivostí a houževnatostí nádherný historický a hlavně funkční stroj.

„Těší mě, že se na Masarykovo náměstí, kde se ročně koná kolem padesáti akcí, z nichž některé bývají i týdenní, sjela víc než stovka veteránů. Čím tu těch akcí bude víc, tím to bude pro město lepší, protože jej navštíví více lidí," nechal se slyšet starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.

K dobré náladě majitelů historických vozidel a několika stovek obdivovatelů plechových krásek a krasavců přispěly svým vystoupením mažoretky Kamélie z Ostrožské Lhoty.

Dospělí, ale i děti obdivovali mezi sedmi desítkami historických aut červenou aerovku, u níž stála její kopie vhodná akorát tak na hraní pro děti a malý kočárek. „Ty hračky vezu pro svá vnoučata, která mě budou na trase doprovázet," řekl s šibalským úsměvem Bohumír Sedláček z Přerova. Prozradil, že třiaosmdesát let starou aerovku, která má hodnotu bezmála půl milionu korun, mu ukradli zloději, ale policisté mu ji našli, on ji opravil a opět mu věrně slouží.

„Ani jeden z dvanácti ročníků akce Veteráni Moravským Slováckem jsem si nenechal ujít. Letos jsem přijel s autem Tatra 75, která byla vyrobena v roce 1937," prozradil Mirek Somr z Vracova, nadšený motorista a majitel tamní autoopravny, jež dává do náročného koníčka své srdce.

„Z hradišťského náměstí zamířili veteráni do zámecké zahrady v Buchlovicích. Odtud pak přes Sovín do Boršic, Osvětiman a Ježova, kde byla průjezdní kontrola. Ta další byla až Kyjově na náměstí," sdělil hlavní pořadatel akce Bronislav Trusík.

Povzdechl si, že s uzavírkami na trase se jízda trochu zkomplikovala, takže veteráni museli jet přes Milotice, kde byla před tamním zámkem zastávka, do Vracova. „Odtud se jelo přes Vlkoš na Kelčany. Pak jsme udělali malou odbočku na Vřesovice a přes Osvětimany jsme se vrátili do areálu bývalých hradišťských kasáren," popsal zpáteční cestu Trusík.