Nechápu, proč České dráhy opět zdražují, když nabízí takovou kvalitu cestování. Toaletám ve vlaku se snažím vyhýbat. Na sedadlech i na podlaze je zažraná špína, bohužel jinou možnost cestování nemám,“ sdělila dvaadvacetiletá Lenka Svobodová z Uherského Brodu.

Souhlasí s ní také padesátiletá Milena Marešová z Uherského Hradiště. „Vlakem jezdím do Uherského Brodu ke svým rodičům. Když narazím na drobky a obaly na sedadlech, vím, že za to nemůže provozovatel, ale cestující. To, jak vypadá prostředí vlaků, se mi však nelíbí. A především toalety jsou tam v hrozném stavu,“ uvedla Marešová.

České dráhy jsou si úrovně svých vlaků vědomy, na okamžité zkvalitnění svých služeb jim však prý chybí finanční prostředky. „Víme o tom, že řada vlaků je starých a ne příliš čistých. Na zlepšení tohoto stavu bychom však potřebovali desítky miliard korun. Snažíme se tedy dávat věci do pořádku postupně,“ vysvětlil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah. Podle něj nemají dráhy dostatek peněz z krajů, proto se údajně musejí každý rok uchýlit ke zdražování. „Letos jsme cenu obyčejného jízdného zvýšili o dvě koruny paušálně bez ohledu na vzdálenost. Pro cestující je takové zdražení minimální a nepostihne je, nám však tyto finance pomohou k nákupu nových souprav a ke zlepšení stavu těch stávajících,“ dodal Pošta.

České dráhy zdražily například službu kilometrická banka z tisíce osmi set korun na dva tisíce. Jedná se o doklad, do kterého si lidé zapisují jízdenky a tím se jim odčítá kredit. „Zdražit jsme museli také kartu Českých drah z šesti set korun na devět set a také traťovou jízdenku. Tu využívají především studenti a lidé, kteří jezdí denně za prací na to samé místo,“ doplnil Pošta.

Ke zvýšení ceny se na přelomu roku uchýlila i firma ČSAD Uherské Hradiště. „Běžné jízdné jsme nezdražili. Pouze jsme upravili ceny měsíčních občanských časových jízdenek, jejichž cenu jsme zvýšili o deset procent. Další zdražování v blízké době nechystáme,“ uvedl generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště Radislav Kusák.