VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavíme s Deníkem: Využití samolepících asfaltových pásů na stavbách

Střední Morava /SERIÁL DENÍKU/ - Stavíte dům či jinou stavbu? Rady jak na to, poskytují díky seriálu Deníku odborníci ze stavební firmy a stavebnin TRADIX, dnes ve spolupráci s výrobcem asfaltových hydroizolacích firmou Krpa Dechtochema.

4.4.2012
SDÍLEJ:

Montáž ploché střechy se samolepícími asfaltovými pásy Foto: archiv Tradix

Jako izolace proti vodě a zemní vlhkosti nebo k vytvoření střešní krytiny na plochých střechách se používají modifikované asfaltové pásy. Také se jim říká lepenky. Tyto pásy se na podkladní vrstvy natavovaly plamenem. Při využití moderních metod na stavbách se ale běžně vyskytují situace, kdy použití plamene není možné buď z bezpečnostních, nebo technických důvodů.  Ve druhém dílu „stavebního seriálu“ tedy přiblížíme využití a výhody novinky, samolepících asfaltových pásůna stavbách.

Samolepící modifikované asfaltové pásy se nejčastěji pokládají všude tam, kde by mohlo dojít  k poškození ostatních stavebních konstrukcí plamenem hořáku, nebo v místech s nebezpečím požáru. Většinou se aplikují jako první, neboli spodní hydroizolační vrstva na desky pěnového polystyrénu. „Dále se používají tam, kde se vyskytují lakované kovové, nebo dřevěné konstrukce. Používají se také v detailech ukončení hydroizolací u plastových oken, dveří a světlíků a u prosklených ploch,“ vysvětlil výrobkový specialista firmy TRADIX František Řezníček.

Hlavní výhody samolepících asfaltových pásů

- Při montáži samolepících pásů se maximálně snižuje riziko poškození tepelných izolací, plastových, dřevěných nebo kovových lakovaných konstrukcí. K natavování asfaltových pásů prakticky dochází až u další vrchní hydroizolační vrstvy.

- Montáž samolepících pásů přináší úspory času a úspory ve spotřebě plynu při budování střešního pláště.

- Správně položené samolepící pásy vytvoří výrazně hladší, rovnější povrch hydroizolační vrstvy bez vlnek a vrás, ve srovnání s volně pokládaným mechanicky kotvenými pásy.

Zásady při montáži samolepících pásů

Samolepící asfaltové pásy skýtají řadu výhod. Na druhé straně je ale nutné dodržet podmínky a nároky na jejich montáž.

- Montáž samolepících pásů je optimální provádět při teplotě vzduchu v exteriéru vyšší než plus 10 °C, raději více, aby došlo k dokonalému přilepení pásu.

- Je důležité připomenout, že ani příliš vysoká teplota vnějšího prostředí nad 25°C není pro pokládku „ideální“. Samolepící pás se po položení, směrovém a polohovém vyrovnání, a po sejmutí separační fólie při teplotách vyšších jak 25oC totiž k podkladu většinou přilepí tak dobře, že jakékoli nepřesnosti v umístění pásu na ploše střechy není možné opravit,

- Při natavení vrchní, finální vrstvy asfaltové hydroizolace, dojde k dostatečnému prohřátí spodního samolepícího asfaltového pásu a k jeho dokonalému přilepení na podklad i při teplotách nižších než + 10oC

Nutnost dodržení těchto zásad klade na pracovníky realizačních firem určité nároky na odbornost, přesnost a dodržování technologie a přesnosti pokládky. Proto František Řezníček společně s Ing. Jaroslavem Brychtou, Csc. z firmy výrobce doporučují, aby pokládku samolepicích pásů i vrchních natavovacích pásů prováděla vždy odborná firma se zárukou na kvalitu provedení.

SOUTĚŽNÍ OTÁZKA

Používá se samolepící modifikovaný asfaltový pás také jako vrchní vrstva hydroizolace?

Správnou odpověď spolu se svými kontaktními údaji zašlete na email soutez@tradix.cz. Ze správných odpovědí bude po 5. dílu seriálu vylosován jeden, který vyhraje vrtací kladivo sds plus 1100W značky Extol Premium od společnosti MADAL BAL a.s. v hodnotě 5 tisíc korun.

Výherce bude uveřejněn v posledním díle stavebního rádce.

Vítěz soutěže z minulého dílu:L. Rubalová z Uherského Hradiště (správná odpověď: čtyři řady)

Související článek

Stavíme s Deníkem: Tvárnice ztraceného bednění - pero-drážka

 

 

 

 

 

 

 

                

Autor: Redakce

4.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jízda králů ve Vlčnově. Ilustrační foto.

Tipy Deníku, kde a jak si užít víkend

Jakub Rezek (v modrém).

Jakub Rezek: Sparta není v pohodě. Mohli bychom toho využít

Pro zraněného řidiče musel přiletět vrtulník

Transportem vrtulníkem skončila nehoda v Bystřici pod Lopeníkem. Ve čtvrtek tam havarovala dvě osobní auta. Na místo přijeli jako první hasiči, kteří poskytovali předlékařskou pomoc zraněným do příjezdu zdravotnické záchranné služby.

Briliantový prsten už mají manželé Motlovi v rukou

Získali skoro tisíc hlasů a byli nejlepší. Řeč je manželech Evě a Martinovi Motlových. Právě oni totiž vyhráli soutěž Deníku Svatební pár Deníku 2016.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

10. narozeniny Slováckého léta: Iné Kafé, Mňága a Žďorp, Vašo Patejdl

Novinky letošního už desátého ročníku Slováckého léta, které začne na konci června v Uherském Hradišti, představili v minulých dnech jeho pořadatelé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies