VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slovácká tržnice řeší problémy s návštěvností. Prodejci nevydělávají

Uherské Hradiště - Na každém kroku potkávat stánek s trhovci, kteří lákají regionálními potravinami a výrobky všeho druhu. Potřást si rukou se zelinářem, jemuž za nehty zůstal kousek hlíny, když ráno sbíral a čistil plody své práce, aby je mohl každodenně naservírovat zákazníkům v té nejvyšší kvalitě. Vyslechnout pár osvědčených rad od kořenářek, které zde prodávají sušené nebo čerstvé bylinky. Pokochat se pohledem na zručné ruce řemeslníků vystavujících zde svoje výtvory.

31.3.2016
SDÍLEJ:

Slovácká tržnice.Foto: Archiv Slovácké tržnice

To vše by mělo lákat lidi do Slovácké tržnice v bývalých kasárnách v Uherském Hradišti. Skutečný obrázek je však poněkud odlišný, prostory otevřené v září loňského roku většinou zejí prázdnotou, prodejci se potýkají s nezájmem velké většiny obyvatel.

Problémem je malý sortiment zboží

„Osobně jsem tam byla jenom jednou, a to v den otevření, na Slavnostech vína (informovali jsme ZDE). Tehdy mě nabídky tamějších prodejců natolik zklamaly, že jsem vlastně ani neměla důvod se vracet. Navíc mi v průběhu času lidé z blízkého okolí potvrzovali přetrvávající nemožnost vybrat si z širšího seznamu zboží," konstatovala rodačka z Buchlovic Ivona Michalčíková. Počáteční nadšení z otevření tržnice mírní i Kateřina Černá z Uherského Hradiště. „Stále mi přijdou nové prostory pro trhy jako dobrý nápad. Zároveň se musím ale přiznat, že jsem tam od otevření byla maximálně třikrát. Když už nakupujeme, máme celý seznam věcí, které bychom na trzích nenašli. Navíc při více položkách je celkový cenový rozdíl ve srovnání s hypermarkety znát," přiznala.

Někteří obchodníci jsou ve ztrátě

Také z ankety Slováckého deníku jasně vyplývá, že o nakupování v tržnici není valný zájem. Ze 216 respondentů hned 208 odpovědělo, že do tržnice zavítají maximálně jednou za měsíc, více než polovina z toho tam však nechodí vůbec. Pouze osm lidí zakliklo, že ji navštěvují pravidelně jednou týdně.

Z nedostatku zákazníků mají nejmenší radost pochopitelně prodejci. Podle nich je jedním z hlavních problémů malá škála nabízeného zboží.

„Prodáváme zde od začátku a objem zákazníků se nezměnil. Samozřejmě bychom jich uvítali více, ale to by se podle mého musela rozšířit nabídka o další prodejce," poznamenal Dušan Večeřa, který poskytuje zboží od ovoce a zeleniny po ořechy, bylinky a vajíčka.

„Mnozí by potřebovali alespoň dvojnásobnou denní účast. My osobně máme minimální náklady, protože vše děláme s manželkou sami, a tak vykazujeme určitý zisk," konstatoval obchodník Dušan Večeřa.

Jiní jsou na tom ale podstatně hůř. Zatím počítají ztráty a vyčkávají na lepší časy. „V současnosti jsou pro nás silné víkendy, bohužel to nestačí na pokrytí zbylého týdne, takže celkově máme ztráty," přiznal Petr Magdálek, jednatel společnosti Kutilův ráj.

V době svátků naláká zákazníky doprovodný program

Majitel objektu skupina Synot hodlá i nadále podporovat rozvoj tržnice. Proto pracuje na rozšiřování sortimentu.

„Pevně věříme, že zákazníci zde v dohledné době najdou vše, co chtějí. Vyšší návštěvnost chceme podpořit zejména doprovodným programem v průběhu svátků a lidových tradic, ale i víkendovými akcemi. Velká část však leží také na prodejcích, kteří mohou zatraktivnit svoji nabídku novinkami, slevami a podobně," poodkryla plány mluvčí skupiny Synot Magda Pekařová. Podnikatelé jsou navíc podle jejích slov zvýhodněni smluvní výší nájemného, což však bude platit pouze v prvních třech letech. Do té doby se musí situace změnit, protože plná platba za stánek by pro některé trhovce zřejmě znamenala konec.

„Navýšení by bylo likvidační. Nicméně čekáme a doufáme, že si sem obyvatelé časem zvyknou chodit. Mírné zlepšení od začátku trhů zde určitě je," snaží se být optimistický Petr Magdálek ze společnosti Kutilův ráj.

HLASOVALI JSTE V ANKETĚ: Navštívili jste Slováckou tržnici v Uherském Hradišti?

Autor: Vojtěch Trubačík

31.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prestižní ocenění Good Design z Chicaga a cenu IF Design Award z Hamburku dostala firma mmcité z Bílovic za svoji unikátní lavičku Construqta.
2

Bílovická společnost mmcité získala prestižní designové ocenění za svoji lavičku

Na tom jubilejním desátém ročníku jalubského koštu mohli vyznavači ušlechtilých moků ochutnat 608 vzorků vín.
17

Jubilejní desátý ročník koštování vína, opět zdařilá akce

AKTUALIZOVÁNO

Kraj odvolal vedení Baťovy nemocnice. Má nového ředitele

Zlín – Dlouhodobě špatné ekonomické výsledky a sílící napětí způsobilo radikální změnu ve vedení zlínské nemocnice. Zlínský kraj coby zřizovatel odvolal stávající představenstvo.

VIDEO: Straňanský masopust přilákal poslance, senátory i stovky diváků

Strání – Každý pátek na přelomu února a března, pět dnů před Popeleční středou, začíná největší festival masopustních tradic v České republice FAŠANK ve Strání. Letošní jubilejní třicátý ročník hostil soubor z Belgie, nabídl jarmark tradičních řemesel a představil na dvě stovky tanečníků se svými verzemi mečového tance „Pod šable".

Libor Zlomek: Na Vinařském bále představíme naše tradiční odrůdy, ročník 2016

/ROZHOVOR/ - Už za týden se sejdou milovníci vína na největším bále na Slovácku. V sobotu 4. března se už poosmé uskuteční vinařský ples ve sportovní hale v Hluku, kde jeho návštěvníci budou moct ochutnat loňská vína pořadatelského vinařství Zlomek a Vávra. Kolik práce bylo s přípravami bálu a proč na akci vyrazit, popsal Slováckému deníku jeden z pořadatelů Libor Zlomek.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies