Dnes šéfuje firmě nazvané Salon Fashion, která nabízí v centru Zlína komplexní služby pro ženy, od kadeřnictví až po masáže.

Od aut zběhl k fitness

„Moje dcera Lenka je vynikající kadeřnice. Když dostala před deseti lety výpověď z práce, rozhodli jsme se, že spolu začneme podnikat. Nejdřív jsme měli jen kadeřnictví. Brzy jsme ale pochopili, že jestli chceme být konkurenceschopní, musíme služby rozšířit,“ vypráví Černý. Během roku pak přibylo kosmetické studio, vizážistka a pedikúra. Nakonec přišel na řadu fit klub se soláriem.

Hlavní je přinášet novinky

V oblasti služeb pro ženy je podle Černého nutné neustále sledovat nejnovější trendy a přizpůsobovat se jim. „Dnes si dává spousta firem do názvu slovo salon, ale nic exkluzivního nenabízejí. My si myslíme, že salon by měl především propagovat nové věci, ať už se to týká účesů či kosmetiky,“ říká podnikatel.

Dalším klíčem k úspěchu jsou podle Zdeňka Černého spolehliví a pracovití zaměstnanci. „Problém je v tom, že stále méně našich pracovníků chce být v zaměstnaneckém poměru. Pracují proto na vlastní živnostenský list a budují si vlastní klientelu. Ovšem když pak od nás odejdou, klienty si často odvedou s sebou,“ popisuje Černý úskalí svého podnikání.

Stále je co zlepšovat

Ačkoli si Salon Fashion za léta vybudoval stálou klientelu a jeho služeb využily také známé osobnosti jako Dana Zátopková či Jana Štefánková, vidí jeho majitel i teď řadu nedostatků, které je potřeba odstranit.

„Například fit klub trpí v letních měsících úbytkem návštěvníků. Je to tím, že ženy obují kolečkové brusle nebo vyrazí ven na kole, a nemají pak potřebu chodit cvičit. Snažíme se proto plánovat na léto různé akce, kterými bychom je sem přilákali,“ dodává.