„Do soutěže jsem šel s cílem celou rally dokončit, najet ostré kilometry a tím získat další cenné zkušenosti. Další ambicí bylo i vybojovat body jak do hodnocení juniorů, tak i do celkového pořadí v rallysprintech,“ nechal se slyšet Martin Bujáček, kterému jeho plán vyšel na více než sto procent.
„První sekce byla po ranním dešti ještě mokrá, tak jsme pro jistotu zvolili media, což se na prvních dvou vložkách ukázalo jako optimální. Konec sekce byl ovšem již úplně suchý a museli jsme trochu zvolnit,“ popsal jezdec Andrea Rally Teamu začátek závodu. Do dlouhé druhé sekce, která měla pět rychlostních zkoušek bez servisu proto obul suché pneumatiky a vůbec poprvé zkusil jet na osmnáctipalcových kolech. „Rychle jsem si na ně zvykl a zajel jsem časy na konci první desítky absolutního pořadí,“ těšilo osmnáctiletého závodníka, který rovněž začal stahovat náskok Martina Semeráda, který na něj měl po první sekci náskok 6,5 sekundy.
Vypukla tak velká bitva o druhé místo mezi juniory, vedoucí příčku pevně držel zkušený Jaroslav Orság (24 let), který v celkovém pořadí nakonec dojel druhý. Šestá rychlostní zkouška byla z důvodu havárie posádky jedoucí v závěru pole souběžného závodu Rally Vysočinou zrušena. Dvě erzety před cílem tak Martin Bujáček ztrácel na svého jmenovce Semeráda, který je shodou okolností narozen ve stejný den a jede i na stejném voze, půl sekundy.
„Před poslední zkouškou jsem Mácu přeskočil o 0,7 s, rozhodnout měla tedy poslední zkouška. Ta se mi velmi povedla, zajel jsem osmý čas absolutně,“ pochválil se parádním výkonem Bujáček, pro kterého to znamenalo nejen pojištění 2. místa mezi juniory, ale zároveň skok ze 13. pozice na 11. v absolutním pořadí.
V průběžném hodnocení juniorů patří Bujáčkovi vynikající čtvrté místo. „Chtěl bych poděkovat všem sponzorům a partnerům a zejména mechanikům pod vedením Viléma Loveckého,“ dodal ještě uherskobrodský pilot. Další podnik čeká posádku Bujáček, Palivec 15.–16. srpna, kdy se jede Prachatická JVM System Rally.