Hrabica přitom v posledních týdnech bojuje s nepříjemností v podobě rozbitého motocyklu. Jestliže závod v Dánsku musel absolvovat se zapůjčeným strojem KTM, tentokrát si ke zprovoznění své hondy musel vyprosit funkční motor. „Mám jej totiž stále rozbitý. Poněvadž mám nový typ, čekání na náhradní díly je delší. Naštěstí mi nezištně pomohl můj kamarád František,“ poděkoval na dálku úspěšný motokrosař.

Na víkendové klání bude 34letý závodník vzpomínat pouze v nejlepším. Na mezinárodním poli se mu totiž podařil zajet životní výsledek. „V žádném ze zahraničních závodů jsem tak vysoko nebyl. V Glogově, kde jsem naposledy závodil před deseti lety, a kde se mi v předchozích třech startech velmi dařilo, se opět sešly všechny okolnosti v můj prospěch. Podklad tratě byl podobný jako v Petrovicích, kde jsem s motokrosem začínal. Počasí, atmosféra, prostě vše mi maximálně vyhovovalo,“ zářil štěstím závodník.

Poněvadž organizátoři evropského šampionátu chtěli na pátý závěrečný podnik dostat co nejlepší motokrosovou špičku, rozhodli se bodové ohodnocení pořadí zdvojnásobit. „Před odjezdem do Polska jsem z toho měl obavy. Bylo to zrádné. Každá chyba je v tomto systému bodování cítit dvojnásob a já moc chtěl splnit svůj cíl – skončit do osmého místa,“ připomněl Hrabica.

V první rozjížďce s přehledem udržel pátou příčku a byl blízko minimálně k obhajobě loňského sedmého místa. Také závěrečná se pro Hrabicu vyvíjela až do její poloviny dobře. Poté se mu na kolo namotala páska lemující trať a přestala fungovat zadní brzda. „Dojel mne Leliak a až do cíle jsem před ním tvrdě hájil aktuálně čtvrté místo. V cíli jsem zjistil, že v posledním kole měl dánský soupeř pád a já si ještě o příčku polepšil. Pořadatelé mě tak museli ke slavnostnímu vyhlášení každé z rozjížděk vyvolávat z depa,“ radostně vzpomíná Hrabica, která za své závěrečné vystoupení získal velký – půlmetrový pohár.

„Zajel jsem nejlepší závod za poslední tři roky. Někteří kolegové se smáli, že bych měl svou kariéru na mezinárodním poli v nejlepším ukončit, ale pokud budou podmínky seriálu ME stejné jako letos, asi opět neodolám,“ předpokládá člen a majitel Motokros Racing Teamu.

Za svůj úspěch v podobě skvělého pátého místa bude Hrabica odměněn od federace. Jak vysoká částka to na konci sezonu bude, ale přesně netuší. „Dotace z ministerstva se vždy rozpočítá podle koeficientů. A co s penězi udělám? Protože i já naplno pociťuji dopady ekonomické krize a musím se na závodění půjčovat tak na uhrazení pohledávek,“ dodal závodník.

Poněvadž náhradní díly na opravu motoru jeho stroje jsou stále na cestě, nestihne víkendový závod domácího šampionátu v Kramolíně. „Po pravdě řečeno vrchol sezony jsem zažil o víkendu. A poněvadž v českém mistrovství díky posledním problémům naději na velký výsledek nemám, budu se pokoušet o úspěchy v jednotlivých závodech,“ dodal odhodlaně Jindřich Hrabica.

Konečné pořadí seriálu mistrovství Evropy (po 5 závodech): 1. Tonkov (Rus.) 258 bodů, 2. Bartoš (ČR) 253, Hansen (Dán.) 195, …5. Hrabica 159, 6. Rožec 111, 22. Berger (všichni ČR) 33.